Principalul meu deziderat ca președinte al organizației municipale este acela al deschiderii organizației către călărășeni, în sensul în care ne dorim dezbateri constructive în ceea ce privește proiectele pentru Călărași, atât cele în implementare cât și cele de viitor. O să evaluăm, o să luăm atitudine în ceea ce privește actuala administrație a municipiului. Activitatea noastră a fost oarecum suspendată, am evitat întâlnirile față în față, mai ales după ce pandemia a trecut într-o fază acută, iar după ce incidența va scădea sub 3 la mie, vom reîncepe activitățile. De altfel, după cum ați remarcat, noi în mediul online am venit cu mesajele a 17 lideri din organizația municipală care și-au asumat mesaje pro-vaccinare, lucru care vine în continuarea mesajelor noastre trimise către electorat, în sensul conformării măsurilor pentru restrângerea efectelor pandemice.
Am remarcat discuțiile cu privire la o serie de proiecte pentru care se dorește finanțare în perioada următoare, păererea mea se accelerează fără să existe o dezbatere publică vizavi de oportunitate. Am văzut de curând chiar o propunere cu privire la un drum expres între municipiul Călărași și municipiul Oltenița. Proiectul va fi depus pe fonduri europene și probabil finanțatorul va evalua oportunitatea mai bine decât noi. Dar, tocmai că va fi depus pe fonduri europene, mi-a atras atenția aspectul că drumul se vrea a fi făcut pe lângă Dunăre, iar acolo sunt situri Natura 2000 care sunt reglementate chiar de către Comisia Europeană. Dacă ne vom duce cu un drum expres care să străbată aceste situri este un total nonsens, arată superficialitatea cu care ai abordat această propunere. Tocmai pentru protejarea biodiversității, a eco-turismului în zonă, există un proiect european prin care, printr-un sistem de piste de bicilete, ar urma să fie unit malul Atlanticului de cel al Mării Negre prin infrastructură velo pe lângă fluviile mari din Europa. Noi am putea beneficia de acest proiect, care ne-ar aduce amatorii de ciclism și de eco-turism. Am văzut că s-a adus în discuție acest proiect, când s-a adus în prim-plan acest proiect al podului peste Borcea. Ideea e că dacă ne dorim un proiect Velo6 la Călărași, cu siguranță nu ar fi potrivit să avem o infrastructură de pod rutier către o zonă destinată circuitului pentru bicilete. Era mai bine să fie studiată mai îndelung această problemă și oportunitatea.
Zilele trecute, m-am interesat pe o problemă privind interconectivitatea municipiului Călărași, în zona de Nord, mai ales că suntem străbătuți într-o zonă circulată de calea ferată. Am constatat că trecerea de pe Sloboziei este una care se află în acest moment în afara legii. Sunt 7 linii funcționale în acest moment, iar standardul CFR, normativul, permite trecerea la nivel doar dacă există 2 treceri funcționale. Asta înseamnă că dacă se va solicita o modernizare a acelei treceri nu se va obține un aviz. De aceea noi am putea discuta de un pasaj în acea zonă, pentru a ne încadra în litera legii, și dacă vorbim de oportunitate, este intrarea în oraș, alături de cea de la Siderca supusă unui proces de modernizare. Acesta este un exemplu de ce am putea face pentru dezvoltarea municipiului Călărași, un exemplu de proiect pe marginea căruia să discutăm.