Comunicat

Proiectul de asistență tehnică „Sprijin pentru pregătirea aplicației de finanțare și a documentațiilor de atribuire pentru proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată pentru aria de operare a operatorului regional în județele Călărași și Ialomița, în perioada 2014-2020” (SPAF-POIM) se apropie de sfârșit și urmează depunerea cererii de finanțare. Un pas foarte important, în acest deziderat, este finalizarea aranjamentului instituțional, ce implică obligativitatea preluării tuturor localităților beneficiare, membre ale Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Ecoaqua, în aria de operare.

Astfel, în ședința Adunării Generale a Asociației Ecoaqua, din data de 23.10.2018, s-au luat două hotărâri importante:

– Modificarea Contractului de Delegare în vederea preluării U.A.T.-urilor din aria proiectului;

– avizarea modificarii organigramei operatorului ECOAQUA S.A.

Modificările au fost organizate astfel încât să poată prelua în operare toate comunele fără o creștere a personalului de bază -numărul de personal va crește însă prin preluarea personalului ce operează deja sistemele din comune, maxim câte trei persoane pentru fiecare comună.

Pentru a putea controla un număr atât de mare de sisteme (în total 33 de U.A.T.-uri), a crescut gradul de centralizare a activităților. Structura organizatorică are trei direcțiii – Direcția Producție, Direcția Economică și Direcția Tehnică direcții care se ocupă de activități ce vizează operatorul ca întreg, precum contabilitatea, aspectele comerciale, auditul tehnologic – și trei sucursale, în cadrul cărora sunt organizate centre zonale pentru coordonarea activităților locale. La aceste direcții și sucursale se mai adaugă și compartimentele funcționale aflate în subordinea directă a directorului general – Juridic, Achiziții, Resurse Umane, SSM, Audit, Transporturi, Monitorizare Contract de Delegare și UIP.

În vederea implementării proiectului de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din fonduri POIM, organigrama cuprinde și o dimensionare corespunzătoare a compartimentului Compartimentul UIP (Unitatea de Implementare a Proiectului) în acord cu prevederile SF-ului aferent SPAF POIM, acest departament având deja o experiență dovedită și în implementarea cu succes a proiectului anterior, finanțat din POS Mediu în valoare circa 100 milioane euro.

Pentru eficientizarea activității activitatea de mentenanță  (întreținere a utilajelor și instalațiilor aflate în operare în scopul prevenirii defectării și avarierii instalațiilor) nu va mai fi efectuată de sucursale ci va fi dirijată centralizat de către Direcția Tehnică. În aceiași logică Direcția Producție-Comercial va avea în subordine anganjații din întreaga arie de operare, ce se ocupă de politica de facturare, încasare, relații cu clienții.

De asemenea prin actuala organigramă răspunde unor solicitări mai vechi ale Asociației:

  • Înființarea unui departament pentru determinarea, detectarea și diminuarea pierderilor ;
  • Existența unei structuri cu responsabilități în cartografierea rețelelor edilitare aferente serviciului în coordonate GPS, prin implementarea sistemului GIS ;
  • Existența unui sistem unic de facturare și gestiune a clienților pe toată aria de operare, care să constituie baza politicilor de simplificare a modului de transmitere a informațiilor și diversificare a modalităților de plată către clienți.

Având în vedere cele mai sus menționate Asociația a avizat Organigrama în formula prezentată de ECOAQUA SA.

Articolul precedentANUNȚ
Articolul următorCOMUNICAT DE PRESĂ

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Must Read