În ziua de 21 decembrie 2020, am avut onoarea de a depune solemnul jurământ în fața Parlamentului României, asumându-mi cu profundă responsabilitate mandatul de deputat. Această demnitate îmi conferă o îndatorire monumentală față de cetățenii pe care îi reprezint. Cu un angajament neclintit, am promis să reprezint poporul cu demnitate în cel mai înalt for legislativ al țării și să pun întreaga mea experiență profesională și politică în slujba națiunii române, servind cu devotament și integritate. Odată cu preluarea mandatului de parlamentar, am preluat cu responsabilitate activitatea în cadrul Comisiei pentru Agricultură, Silvicultură, Industrie Alimentară și Servicii Specifice, una dintre cele mai importante comisii din Parlamentul României unde am încercat să pun în practică măsurile agricole incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență.
Participarea la lucrările primei sesiuni ordinare, din anul 2021, a Camerei Deputaţilor din această legislatură.- 01.02.2021
La data de 1 februarie 2021, a fost inaugurată prima sesiune ordinară a noului Legislativ, un moment ce marchează începutul procesului de recredibilizare a Parlamentului României, instituție emblematică a democrației noastre naționale. Am pășit în această misiune cu un set de obiective clar conturate. Cele mai importante puncte pe ordinea de zi au vizat dezbaterea și adoptarea Proiectului de hotărâre privind modificarea Regulamentului Camerei Deputaților (PH CD 1/2021), eliberări din funcție și, respectiv, numiri în funcție ale secretarului general și ale secretarilor generali adjuncți ai Camerei Deputaților, completarea comisiilor parlamentare în urma unor solicitări din partea grupurilor parlamentare, aprobarea locurilor din Biroul Permanent care revin fiecărui grup parlamentar, pe funcţiile de vicepreşedinte, secretar şi chestor, potrivit configuraţiei politice a Camerei Deputaţilor şi negocierilor dintre liderii grupurilor parlamentare.
Pl-x nr. 80/2021- 08.02.2021
Împreună cu colegii mei deputați din cadrul PNL, am avut onoarea de a susține Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011, având în vedere imperativul de a asigura un mediu de lucru adecvat în cadrul unităților de învățământ, acolo unde își desfășoară activitatea personalul didactic. În spiritul responsabilității și al rigorii, această inițiativă legislativă adresează cu precizie dispozițiile referitoare la suspendarea raporturilor de muncă în situațiile în care se constată săvârșirea unor fapte penale, consolidând astfel integritatea și moralitatea sistemului educațional românesc.
Aprobarea bugetului de stat pe anul 2021- 02.03.2021
Bugetul pe 2021 a fost construit în contextul crizei sanitare, al crizei economice generate de pandemia Covid-19 și al dezechilibrelor macroeconomice majore acumulate în anii premergători crizei. 61,4 miliarde de lei, au fost direcționate către proiecte majore care vor contribui la relansarea economiei și la îmbunătățirea vieții cetățenilor.
Declarație politică susținută în plenul Camerei Deputaților, în cadrul ședinței din 24 martie 2021
În declarația politică susținută în plenul Camerei Deputaților la data de 24 martie 2021, am dorit să subliniez rolul esențial al fondurilor europene în susținerea și dezvoltarea agriculturii românești în perioada de tranziție 2021-2022. În calitate de deputat și membru al Comisiei de Agricultură, precum și din experiența mea anterioară ca secretar de stat în Ministerul Agriculturii, am rămas profund conectat la nevoile și aspirațiile fermierilor români.
Am evidențiat măsurile strategice imperative pentru a răspunde provocărilor actuale ale agriculturii, printre care consolidarea fermelor de familie, sprijinirea producătorilor locali și promovarea dezvoltării durabile a spațiului rural. România beneficiază, prin Politica Agricolă Comună (PAC) 2021-2027, de o alocare financiară substanțială, în valoare de 21,5 miliarde EUR, o resursă esențială pentru atingerea obiectivelor noastre de competitivitate și sustenabilitate în sectorul agricol.
În perioada de tranziție, România dispune de un buget adițional de 3,26 miliarde EUR, destinat sprijinirii investițiilor în agricultură și dezvoltare rurală, cu scopul de a moderniza sectorul agricol și de a aduce un plus de valoare fermierilor. Această sumă, deși nu este suficientă pentru a acoperi toate nevoile, reprezintă o bază solidă pentru transformarea și adaptarea agriculturii românești la noile provocări europene și globale.
Am subliniat, de asemenea, necesitatea unei gestionări eficiente și responsabile a acestor fonduri, pentru a asigura un impact real și durabil asupra agriculturii și satului românesc, în conformitate cu ambițiile crescute ale Uniunii Europene privind mediul și climatul. România trebuie să fie pregătită pentru implementarea reformelor PAC și să valorifice la maxim oportunitățile oferite de fondurile europene pentru a moderniza și a revitaliza sectorul agricol.
Intervenție politică în ședința de plen din 29 martie 2021
În cadrul ședinței de plen a Camerei Deputaților din 29 martie 2021, am intervenit pentru a-mi exprima punctul de vedere referitor la moțiunea simplă depusă de opoziție împotriva Ministrului Agriculturii, Adrian Oros. Moțiunea, prezentată de deputații PSD, viza criticarea modului în care sectorul agricol este gestionat în România.
Am început prin a sublinia că, în loc să ofere soluții concrete pentru dezvoltarea sectorului agroalimentar, autorii moțiunii au ales să prezinte reproșuri, injurii și afirmații false. Consider că această abordare nu este constructivă și nu contribuie la îmbunătățirea situației fermierilor români. În schimb, am optat să discut despre fapte și cifre reale, bazate pe acțiuni concrete.
Am evidențiat eforturile Guvernului Orban – PNL din 2020, când au fost plătite despăgubiri în valoare de 930 milioane lei pentru 27.861 de fermieri afectați de secetă, acoperind o suprafață calamitată de peste un milion de hectare. În contrast, guvernarea PSD a eșuat în a crea un mecanism eficient de gestionare a riscurilor agricole, renunțând la operaționalizarea unui fond mutual finanțat din fonduri europene, care ar fi permis României să acorde despăgubiri din resursele UE.
De asemenea, am subliniat succesul guvernării PNL în obținerea unei alocări de 7,675 miliarde euro pentru FEADR, cu 1,669 miliarde de euro mai mult decât suma negociată de PSD în 2018. În schimb, PSD nu a lăsat nicio strategie sau document de poziție pentru negocierile cu Comisia Europeană privind perioada 2021-2027, ceea ce a dus la lipsa unei direcții clare în gestionarea fondurilor europene pentru agricultură.
Am criticat, de asemenea, performanțele slabe ale AFIR sub guvernarea PSD, unde prioritatea a fost plasarea de persoane necalificate în posturi importante, în detrimentul eficienței și absorbției fondurilor europene.
În final, am atras atenția asupra ipocriziei opoziției, care, în loc să ofere soluții, a continuat să susțină discursuri populiste. Am subliniat necesitatea unor măsuri serioase care să reducă deficitul de balanță comercială în sectorul agroalimentar și să transforme agricultura României într-un sector competitiv, bazat pe producție cu valoare adăugată, locuri de muncă și dezvoltare rurală sustenabilă.
Intrebare privind nevoia imperioasă de o strategie a investițiilor în sectorul de irigații-19.04.2021
La data de 19.04.2021 am adresat întrebarea ”Care sunt investițiile eligibile din PNRR, și totodată, care este suprafața estimată de irigații ce urmează să fie modernizată?”, către ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale și către ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene. Această întrebare a vizat componenta vitală pentru o agricultură modernă și competitivă, anume infrastructura de irigații, dar și multitudinea de așteptări cu privire la modul în care Planul Național de Relansare și Reziliență va contribui la demararea unor investiții de anvergură în domeniul protecției mediului, cu implicații în sectorul agricol românesc.
PL-x nr. 168/2021-21.04.2021
Alături de colegii mei, am susținut un Proiect de Lege pentru modificarea Legii nr.282/2010 privind transmiterea unui teren din domeniul public al statului şi din administrarea Staţiunii de Cercetare şi Producţie pentru Cultura şi Industrializarea Sfeclei de Zahăr Roman, judeţul Neamţ, în domeniul public al judeţului Neamţ şi în administrarea Consiliului Judeţean Neamţ, în vederea realizării unor staţii de transfer şi sortare în cadrul proiectului „Sistem integrat de gestionare a deşeurilor în judeţul Neamţ”. Propunerea legislativă are ca obiect completarea Legii 282/2010 în sensul realizării lucrărilor tehnico-edilitare care pot fi executate pe terenul transmis pentru implementarea proiectului: Legea 282/2010 „Sistem de Management Integrat al Deşeurilor în judetul Neamt”, dar şi a infrastructurii rutiere de acces către obiectivele construite prin acest proiect.
Ședința de plen-19.05.2021
Despre modernizarea infrastructurii învățământului dual pentru atragerea tinerilor către liceele agricole am vorbit în data de 19 mai 2021, în cadrul ședinței de plen a Camerei Deputaților. Această necesitate de a atrage tinerii în aceste licee provine de la locul pe care îl au fermierii în societate și importanța agriculturii, nu doar ca sursă pentru aprovizionarea cu hrană, ci și, din punctul de vedere al protecției mediului și resurselor naturale. Acest aspect este esențial pentru a combate îmbătrânirea forței de muncă în agricultură și pentru a asigura o continuitate generațională în gestionarea exploatațiilor agricole.
Am specificat marea problemă a învățământului agricol, care rămâne formarea practică a elevilor, unde accentul trebuie să fie pus pe integrarea dintre învățare și muncă și pe dimensiunea antreprenorială a activității fermierilor. Terenurile agricole ale liceelor au devenit ineficiente din punct de vedere didactic din cauza lipsei investițiilor în utilaje agricole, iar infrastructura liceelor a suferit o degradare continuă, laboratoarele și atelierele fiind dotate cu echipamente depășite.
MADR a început să ia măsuri pentru stoparea declinului învățământului agricol, începând cu anul 2020, alocând fonduri pentru reamenajarea și modernizarea infrastructurii școlare. Totodată, am susținut că este important ca liceele agricole să fie incluse în Planul Național Strategic pentru perioada 2021-2027 pentru a beneficia de finanțări europene. Un alt aspect crucial pe care l-am menționat este promovarea învățământului dual, însă acest model întâmpină dificultăți în sectorul agricol, în special din cauza lipsei agenților economici capabili să susțină practica elevilor. Fermele pedagogice și sprijinul pentru antreprenoriat agricol sunt soluții potențiale pentru formarea tinerilor fermieri, care să fie capabili să gestioneze mici și mijlocii exploatații agricole.
PL-x nr. 213/2021-19.05.2021
Alături de colegii mei am susținut un Proiect de Lege pentru completarea Legii educaţiei naţionale nr.1/2011. Această completare se referă la dispozițiile referitoare la suspendarea raporturilor de muncă în cazul săvârșirii unor fapte penale, întrucât cadrele didactice, spre deosebire de alte categorii de persoane (funcționari publici, magistrați, polițiști, etc.) nu dispuneau de acestea.
Prezentarea Planului Național de Redresare și Reziliere-26.05.2021
În data de 26.05.2021 am participat la prezentarea Planului Național de Redresare și Reziliență pe care primul-ministru, Florin Cîțu, a făcut-o în Parlamentul României, un document important ce va asigura resursele necesare investițiilor în infrastructura țării și va schimba în bine viața românilor. Documentul era deja negociat de Guvernul României cu oficialii Uniunii Europene, iar României, i-au revenit circa 29,2 miliarde euro prin Instrumentul de Redresare și Reziliență și circa 50 de miliarde de euro în cadrul financiar 2021-2027 (fondurile europene clasice). În total, vorbim de circa 80 de miliarde euro, investiții pentru dezvoltarea României, în anii ce vin prin PNRR și prin fondurile europene clasice, pe lângă bugetul de stat, o oportunitate pe care România nu a mai avut-o în istorie.
Am luat cuvântul în această ședință a plenului, evidențiind nevoia imperioasă de finanțare cu care se confrunta România, mai ales pentru reabilitarea a peste două milioane de hectare din infrastructura principală de irigații.
PL-x nr. 239/2021-02.06.2021
În data de 02.06.2021 a fost inițiat Proiectul de Lege pentru modificarea art.27 alin.(4) din Ordonanţa Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor, având ca obiectiv sincronizarea noțiunilor tehnice referitoare la amplasarea mijloacelor de publicitate pe drumurile publice din România.
PL-x nr. 278/2021-16.06.2021
Am fost de asemenea, susținător al Proiectului de Lege privind instituirea zilei de 15 februarie ca Ziua naţională a lecturii, pentru încurajarea la lectură, o necesitate de importanță strategică pentru dezvoltarea societății românești.
Raport de activitate în teritoriu 2021- Sesiunea februarie-iunie
Proiectul ”Reabilitarea și modernizarea unitate sanitară în comuna Cuza-Vodă”-28.01.2021
Unul dintre angajamentele luate în campania electorală a fost acela ca cel puțin 10 cabinete medicale să fie construite sau reabilitate în localități rurale ale județului Călărași, iar în calitate de deputat, am venit în sprijinul primarilor care au demarat proiecte pentru îmbunătățirea vieții cetățenilor din județul Călărași. M-am întâlnit cu primarul liberal al comunei Cuza-Vodă, Adrian Popa, cu care am discutat despre proiectul ”Reabilitarea și modernizarea unității sanitare în comuna Cuza-Vodă”, care cuprindea reabilitarea structurii de rezistență, a instalațiilor electrice și sanitare, a acoperișului, montarea unei centrale termice proprii și a unei instalației de climatizare, uși și ferestre noi, dar și pardoseli antibacteriene conform normelor sanitare, cu o valoare totală de aproximativ 263.000 euro (191.000 euro fonduri PNDL și 72.000 euro fonduri locale).
Participarea la emisiunea Agricultură la Raport, moderată de Ovidiu Ghinea-03.02.2021 În această zi am participat la emisiunea Agricultură la Raport, moderată de Ovidiu Ghinea, unde mi-am exprimat opinia privind legile necesare fermierilor. Am vorbit despre despăgubirile acordate, în raport cu bugetul Ministerului Agriculturii. Mi-am exprimat dorința de a ajuta fermierii Români, de a le răspunde nevoilor, pentru a aduce țara noastră la un nivel superior.
Conferință de presă- 05.02.2021 Am avut, pe data de 05 Februarie 2021, o întâlnire cu mass-media din Călărași în cadrul unei conferințe de presă, susținută la sediul organizației județene PNL, alături de colegul meu, senatorul Ciprian Pandea. În cadrul acestei întâlniri am stabilit că ne vom întâlni lunar, în această formulă, cu reprezentanții presei pentru a arăta ce fac parlamentarii PNL Călărași, în Parlamentul României și pentru a aduce în atenția opiniei publice realizările pentru județul nostru. Am avut, de asemenea, în vedere sancționarea eventualelor derapaje ale administrației publice locale și județene.
Facilizarea de asistență juridică-11.02.2021
La sediul Organizației Județene a PNL Călărași, un avocat a acordat asistență juridică gratuită persoanelor aflate în conflict cu administrația publică locală, în speță cu Primăria Municipiului Călărași sau Consiliul Județean Călărași. Toți cei interesați să dezbată cazuri legate de conflictele de muncă sau orice fel de abuz au beneficiat, la sediul PNL, de consiliere gratuită. Pe toți ar trebui să ne intereseze dezvoltarea județului Călărași și siguranța zilei de mâine a cetățenilor, fără să se impună restricții sau presiuni la locul de muncă doar pentru că unii nu se aliniază unei anumite culori politice.
Ședința biroului politic- nominalizarea PNL Călărați pentru funcția de prefect și subprefect-12.02.2021
Am participat la ședința biroului politic județean PNL Călărași unde, a fost supus la vot proiectul privind validarea funcției de prefect al județului Călărași, fiind nominalizați Barbu Valentin pentru funcția de prefect și Nicolae Dumitru pentru funcția de subprefect.
Conferință de presă- 26.02.2021
Am avut în data de 26 Februarie 2021 o întâlnire cu mass-media din Călărași, în cadrul unei conferințe de presă, susținută la sediul organizației județene PNL, alături de Valentin Barbu, prezentând aspecte precum votul din cadrul comisiei de agricultura privind despăgubirile pentru fermieri, candidatura domnului Valentin Barbu la funcția de prefect a județului Călărași, dar și viitorul tinerilor din mediile rurale.
Ceremonia de învestire în funcția de prefect al Județului Călărași- 05.03.2021 Am participat, alături de colegul meu, senatorul Ciprian Pandea, de primari și colegi liberali, la ceremonia de învestire în funcția de prefect al Județului Călărași a domnului Valentin Barbu.
Întâlnirea cu Consiliul Județean al Elevilor Călărași-06.03.2021
Am avut o întâlnire cu președintele și respectiv, vicepreședintele Consiliului Județean al Elevilor Călărași. În cadrul acestei întâlniri am discutat o serie de evenimente propuse probleme identificate și evenimente propuse de ei pentru îmbunătățirea actului educațional de la nivelul județului Călărași.
Conferință de presă- 09.04.2021
Am participat la o întâlnire cu presa locală, alături de colegii mei, senatorul Ciprian Pandea, secretarul de stat Marius Micu și prefectul Valentin Barbu. Am abordat subiecte precum administrație, politică și bugetele localităților călărășene.
Conferință de presă- 16.04.2021
În cadrul unei întâlniri cu presa locală, alături de Aurel Vasile, primar al localității Jegălia, Marian Gabriel Stanciu, primarul localității Dragalina, și Mihai Ilie, primar al orașului Budești am vorbit despre dezvoltarea județului Călărași, care nu înseamnă alocare de bani doar pentru anumite localități, conduse de primari social-democrați, ci o dezvoltare unitară și echitabilă pentru toate unitățile teritorial-administrative ale județului.
Întâlnire cu candidații liberali pentru alegerile locale și parțiale-28.05.2021
M-am întâlnit cu tinerii candidați liberali Monica Silvia Ceausescu și Ștefan Lăduncă, care au pornit în competiția electorală pentru câștigarea a două comunități călărășene, Cuza-Vodă și Frumușani. În această întâlnire am vorbit despre viitorul celor două localități, într-un context European benefic pentru cetățeni.
Ședința Consiliului Național al PNL-30.05.2021
În ziua de 30 mai 2021 am participat prin delegația liberalilor călărășeni, la ședința Consiliului Național al PNL unde am aprobat propunerile Biroului Executiv privind procedurile pentru declanșarea alegerilor interne și ale Congresului PNL.
Depunerea candidaturii Monicăi Ceaușescu și a lui Ștefan Lăduncă-05.06.2021
Am fost alături de Monica Ceaușescu și Ștefan Lăduncă la depunerea candidaturilor pentru funcțiile de primari ai comunelor Cuza-Vodă, respectiv Frumușani.
Alături de Monica Ceaușescu în campanie electorală- 21.06.2021
Participare în cadrul Comitetului de Coordonare Județean-15.07.2021 Am fost alături de colegul meu Ciprian Pandea, care, în data de 15.07.2021, în cadrul Comitetului de Coordonare Județean a câștigat președinția Organizației Județene a PNL Călărași, oferindu-i Biroului Politic Județean un nou contur.
Întâlnire cu secretarul general adjunct al Guvernului, Mircea Abrudean, privind Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”- 25.08.2021
Împreună cu colegul meu, senatorul Ciprian Pandea, l-am avut alături pe Mircea Abrudean, secretarul general adjunct al Guvernului, care a purtat discuții cu toți primarii din județul Călărași pe marginea Programului Național de Investiții „Anghel Saligny”, un program de investiții pentru primării în valoare de 50 de miliarde de lei ce se va derula pe cel puțin 6 ani.
Discuțiile s-au axat pe proiectele care vor fi aprobate prin Hotărâre de guvern, nu prin ordin de ministru ca și până acum, având la bază criterii de prioritizare, selecție și norme de aprobare bine stabilite, făcute publice la jumătatea lunii septembrie.
Au fost vizate asfaltările de drumuri, înființarea sau extinderea rețelelor de apă, canalizare și alimentare cu gaze naturale, dar și alte proiecte începute, dar nefinalizate din lipsă de fonduri, aflate în diverse stadii.
Raport de activitate parlamentară 2021-Sesiunea septembrie-decembrie 2021
PL-x nr. 322/2021-01.09.2021
Am susținut Proiectul de Lege pentru completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în vederea unei accelerări a procesului de debirocratizare, prin reducerea efortului de procurare a documentelor în vederea obținerii unor servicii publice care să urmeze procese mai eficiente.
Întrebări și interpelări-14.09.2021
Am adresat două întrebări în data de 19.04.2021. Una dintre ele vizează corecțiile financiare aplicate de către Comisia Europeană României în perioada 2017 – 2020, fiind adresată Domnului ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Am dorit astfel să aflu corecțiile financiare aplicate de către Comisia Europeană a României în perioada 2017-2020 pentru plățile directe SAPS, sprijinul cuplat- zootehnic și vegetal și măsurile de piață, având în vedere prevederile legislației naționale și europene care reglementează modul de acordare a subvențiilor destinate fermierilor din FEADR și FEGA.
Cea de-a doua întrebare, adresată tot Domnului ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, a vizat eventuale corecții instituite de C.E. pentru sumele din Fondul European Agricol de Dezvoltare Rurală – Pilonul II, respectiv sumele rămase și neachitate din perioada de tranziție 2007-2014, 2014-2020, dar și numărul de contracte realizate și sumele aferente.
PL-x nr. 362/2021-20.09.2021
Alături de colegii mei, am fost susținător al Proiectului de Lege pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, datorită anumitor dificultăți pe teren pe care le întâmpină organele de control, în constatarea și aplicarea sancțiunilor contravenționale prevăzute de legislația specifică în vigoare.
Congres- 25.09.2021
Am fost prezent la congresul Partidului Național Liberal pentru susținerea premierului Florin Cîțu pentru funcția de președinte al Partidului Național Liberal.
Consiliul Național al PNL-27.09.2021
Am participat în data de 27.09.2021 la Consiliului Național al PNL, moment în care colegul meu, senatorul Ciprian Pandea a câștigat funcția de vicepreședinte al Regiunii Sud Muntenia.
Proiecte Legislative pe care le-am susținut:
PL-x nr. 436/2021-11.10.2021
Proiectul de Lege pentru modificarea art.291 alin.(3) lit.a.) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal pentru alinierea cuantumului procentual al taxei pe valoarea adăugată recent percepută pentru comercializarea de cărți electronice cu cel practicat pentru comercializarea de cărți în format fizic, la valoarea de 5%.
PL-x nr. 440/2021-11.10.2021
În aceeași zi a fost inițiat un Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate. Această propunere legislativă extinde riscurile asigurate, astfel încât, orice asigurat în condițiile ordonanței de urgență obține drepturi, inclusiv în cazul în care îngrijește un pacient bolnav de cancer, în mod similar cazului în care îngrijește un copil bolnav.
PL-x nr. 446/2021-11.10.2021
Proiectul de Lege pentru modificarea art.VII din Legea nr.154/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr.185/2013 privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate. Acest proiect vizează mijloacele de publicitate amplasate contrat prevederilor regulamentului local de publicitate, care ar putea fi demolate/dezafectate prin dispoziția primarului fără a se emite autorizație de desființare și fără sesizarea instanțelor judecătorești.
PL-x nr. 474/2021-18.10.2021
Sunt co-inițiatorul Proiectului Legii Acvaculturii. Acest proiect vine să ofere un cadru de organizare şi de reglementare a activităţii care conferă întreaga responsabilitate a administrării activităţii de acvacultură autorităţii publice învestite cu aceste prerogative, să ofere consistenţă legislaţiei secundare şi terţiare pentru a furniza un cadru normativ solid, predictibil şi stimulativ asigurării competitivităţii şi dezvoltării acvaculturii româneşti şi pentru a elimina confuzia permanentă a activităţii de acvacultură cu cea de pescuit. În cele din urmă, Legea Acvaculturii, împreună cu o lege a pescuitului comercial şi cu o lege a pescuitului recreativ ar putea constitui un Cod Piscicol, similar cu Codul Silvic ceea ce ar consolida legislativ activităţi importante legate atât de administrarea resurselor, cât şi de dezvoltarea economică a spaţiului rural şi costier.
Având în vedere situaţia actuală a sectorului de acvacultură, ce a determinat, în perioada de după 1990, scăderea drastică a producţiilor, lipsa unei legislaţii specifice de reglementare în privatizare/concesionare, starea de degradare avansată a multor amenajari piscicole din patrimoniul statului, impune necesitatea adoptării unui cadru juridic în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, necesar administrării sectorului de acvacultură în conformitate cu politica comunitară în domeniul pescuitului s-a impus adoptarea propunerii legislative privind Legea Acvaculturii.
PL-x nr. 499/2021-18.10.2021
Alături de colegii mei am susținut Proiectul de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr.98/2016 privind achiziţiile publice, pentru modificarea Legii nr.99/2016 privind achiziţiile sectoriale, pentru modificarea Legii nr.100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii precum şi pentru modificarea art.25 alin.(l) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora. Acest Proiect legislativ are menirea de a aduce o serie de modificări menite să creeze un cadru normativ mai clar și mai previzibil și, în egală măsură, un cadru mai favorabil pentru adoptarea unor măsuri practice ce vor conduce la creșterea performanței autorităților publice locale în administrarea și organizarea investițiilor și obiectivelor de interes local.
PL-x nr. 500/2021-18.10.2021
Am fost co-inițiator al Proiectul de Lege pentru modificarea Legii vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic nr.407/2006. Acest proiect a propus o serie de modificări menite să creeze un cadru normativ mai favorabil pentru stabilirea mecanismului de suportare a despăgubirilor pentru pagubele realizate de animalele ce formează fondul cinegetic și pentru culturile agricole afectate în mare măsură de diverși dăunători.
PL-x nr. 521/2021-25.10.2021
Proiectul de Lege pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, privește plângerile contravenționale și solicitările de înlocuire a sancțiunii amenzii contravenționale cu muncă în folosul comunității, pentru a fi soluționate exclusiv în ședințele de judecată desfășurate în sistem online.
PL-x nr. 530/2021-25.10.2021
Proiect de Lege pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor şi a Legii nr.286/2009 privind Codul Penal. Acest proiect legislativ face referire la nerespectarea hotărârilor definitive ale instanței de judecată prin care instanța dispune efectuarea muncii în folosul comunității în caz de neplată a amenzii conform procedurii descries de art. din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor. Prin prezenta inițiativă legislativă se instituie cadrul legal ce poate fi aplicat acestei categorii de contravenienți.
Ședință a plenului-26.10.2021
La data de 26.10.2021, am luat cuvântul în cadrul ședinței de plen. Declarația mea politică s-a referit la digitalizarea în agricultură, în special în contextul provocărilor globale, precum creșterea cererii de produse alimentare și schimbările climatice.
Am susținut că sectorul agricol trebuie, la rândul său, să intre în era digitală, într-un efort de a răspunde nevoilor de nutriţie în creştere la nivel mondial şi pentru a răspunde provocărilor climatice, toate acestea pe fondul creşterii populaţiei, ce a dus la creşterea cererii de produse agroalimentare.
O mențiune importantă a fost despre reforma politicii agricole comune a Uniunii Europene care include obiective specifice legate de economie, mediu și societate, precum și un obiectiv orizontal pentru promovarea inovării și digitalizării în agricultură, în special în zonele rurale. Planul Național Strategic al României pentru perioada 2021-2027, menit să prioritizeze sprijinirea fermelor de familie, întinerirea generațiilor de fermieri și îmbunătățirea poziției acestora în lanțul alimentar, prezintă cum tehnologiile digitale vor deveni din ce în ce mai importante pentru fermieri și întreprinderile rurale, oferind soluții durabile pentru provocările actuale și viitoare, contribuind la crearea de noi produse și servicii, și consolidând sectorul agricol prin progres tehnologic și eficiența resurselor.
Legea pentru aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului 118/2021-27.10.2021
Am votat în data de 27.10.2021, în cadrul Camerei Deputaților, în calitate de cameră decizională, Legea pentru aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 118/2021 pentru stabilirea unei scheme de plafonare, compensare și amânare a facturilor pentru consumul de energie electrică și gaze naturale. Votul a fost unul extrem de important pentru cei aproximativ 15 milioane de români care vor beneficia de acest lucru, prețurile fiind plafonate pentru consumatorii casnici, dar și pentru spitale și școli. Soluțiile votate azi în Parlament, vizează plafonarea prețurilor la gaze și energia electrică, compensarea (care se va face direct pe factură) pentru consumatorii casnici și acordarea unor posibilități de amânare a plății facturilor.
Proiecte Legislative pe care le-am susținut:
PL-x nr. 560/2021-08.11.2021
Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr.80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice. Aceasta propunere legislativă are ca scop creșterea valorii maxime de achiziție a autoturismelor de la valoarea de ,,18.000 euro inclusiv TVA” la valoarea de ”20.000 euro inclusiv TVA” pentru a permite autorităților și instituțiilor publice să achiziționeze autoturisme care să corespundă dotărilor aferente generației actuale de autoturisme, ale căror prețuri de achiziție nu mai corespund valorii maxime de achiziție stabilită anterior.
Pl-x nr. 561/2021-15.11.2021
Propunere legislativă pentru modificarea art.11 alin.(1) lit.c) din Legea nr.51/1991 privind securitatea naţională a României. Prin acest proiect legislative s-a urmărit includerea pe listă a beneficiarilor legali de informații, prevăzuți de art. 11 din Legera nr. 51/1991, a primarilor de sectoare ai Municipiului București, precum și a primarilor municipiilor reședință de județ. S-a urmărit și înlocuirea sintagmei „conducătorilor consiliilor județene, respectiv al Consiliului General al Municipiului București” cu „președinților consiliilor județene”.
Pl-x nr. 575/2021-07.12.2021
Propunere legislativă privind asigurarea accesului persoanelor fizice la servicii de internet în bandă largă, la punct fix. Am susținut această propunere legislativă ce urmărește adoptarea legii privind asigurarea accesului pentru persoanele fizice la servicii de internet în bandă largă, la punct fix, accesul universal la servicii trebuind interpretat periodic în funcție de avansul tehnologic care are loc în domeniu, în funcție de importanța lor în sfere esențiale.
Raport de activitate în teritoriu 2021-Sesiunea septembrie- decembrie
Alături de copii din Radovanu, la debutul noului an școlar-13.09.2021
La debutul noului an școlar, împreună cu inspectorul general școlar al IȘJ Călărași, Raluca Maria Caraion, am fost alături de copiii din Radovanu care au trecut pragul unor clădiri de învățământ reabilitate, prin grija administrației locale, conduse de doamna primar Vasilica Dobrescu.
Prezentarea moțiunii ”România Liberală”-15.09.2021
În ziua de 15.09.2021 am fost alături de Florin Cîțu în cadrul Comitetului Director Județean al liberalilor călărășeni pentru prezentarea moțiunii ”România Liberală” și acordarea votului de încredere.
Ziua Porumbului-16.09.2021
Am fost onorat să fiu prezent la unul din evenimentele de tradiție din Bărăgan, ZIUA PORUMBULUI, organizat în localitatea Orezu din Ialomița. Nicolae Sitaru, președintele Asociației Producătorilor de Porumb din România (APPR), este cel care a găzduit acest eveniment, ajuns la a XII-a ediție. Am menționat discuția cu premierul Florin Cîțu despre problema de maximă urgență, anume reabilitarea sistemului de irigații, acest lucru fiind posibil prin folosirea fondurilor europene.
Conferință de presă- 22.10.2021
Alături de președintele PNL Călărași, senatorul Ciprian Pandea și prefectul județului Călărași, Valentin Barbu, am vorbit, în data de 22.10.2021, în cadrul unei conferințe de presă, despre soluțiile pentru compensarea, amânarea și plafonarea facturilor la gaze și energie electrică, dar și despre legea consumatorului vulnerabil, două chestiuni de importanța majoră pentru români.
Emisiunea ”Realitatea din PNL”-04.11.2021 Am răspuns, în cadrul emisiunii ”Realitatea din PNL”, la postul Realitatea Plus, întrebărilor adresate de Marinela Mititelu, vizavi de problema crizei alimentare, în contextul riscurilor generate de COVID-19 și de creșterea prețurilor la gaze și energie electrică. Am menționat cum o soluție ar fi investițiile în zootehnizarea României care pot ajuta enorm cererea de produse de pe piața autohtonă, fără a mai fi nevoie de produse din import.
Raport activitate parlamentară 2022-Sesiunea februarie-iunie
Proiecte legislative pe care le-am susținut în februarie 2022
PL-x nr. 25/2022-07.02.2022
Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal. Această inițiativă legislativă propune implementarea unui sistem de impozitare la sursă pentru investitorii individuali, prin aplicarea unui impozit de 1% pe câștigul din transferul titlurilor de valoare deținute mai mult de 1 an și 3% pe câștigul din transferul titlurilor de valoare deținute mai puțin de un an, fără ca pierderile să mai fie compensate sau declarate. Astfel, sunt încurajate deținerile pe termen mediu și lung, ceea ce asigură companiilor listate investiții mai predictibile și mai durabile.
PL-x nr. 41/2022-14.02.2022
Am susținut acest proiect legislativ, anume Propunere legislativă privind constituirea şi funcţionarea parcurilor agro-zootehnice. Astfel, a fost propusă o lege cadru care să stea la baza constituirii, organizării și funcționării parcurilor agro-zootehnice amplasate în mediul rural. Prin intermediul acestei legi cadru, orice unitate administrativ-teritorială din mediul rural poate înființa un parc zoo-tehnic, fie pe terenul de care dispune în extravilanul localității, fie, în absența acestuia, pe un teren aflat în patrimoniul Agenției Domeniilor Statului, preluat în baza unei solicitări făcute de un UAT sau de o asociere de UAT-uri.
Întrebări și interpelări
Întrebarea nr. 3672A-08-02-2022
La data de 08.02.2022 am adresat întrebarea privind strategia bioeconomiei durabile în agricultură și stadiul consultărilor inter-instituționale în vederea elaborării strategiei naționale pe bioeconomie, către ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Această întrebare a vizat stadiul elaborării bioeconomiei durabile în agricultură, coerența politicilor între bioeconomie și noul Program Național Strategic, precum și stadiul consultărilor inter-instituționale în vederea elaborării strategiei naționale pe bioeconomie, ce trebuie să aibă în vedere asigurarea securității alimentare, gestionarea durabilă a resurselor naturale, reducerea dependenței de resurse neregenerabile și nesustenabile, adaptarea la schimbările climatice și crearea locurilor de muncă și consolidarea competitivității naționale în cadrul UE. Astfel, actorii implicați pot conduce la finalizarea unui proiect sustenabil.
Întrebarea nr. 3895A-23-02-2022
În ziua de 23.02.2022 am adresat către ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale întrebarea privind Legea nr.133/2019 pentru înființarea Agenției pentru Calitatea și Marketingul Produselor Agroalimentare. Această întrebare a vizat detalierea perioadei si modalității de punere în practică a prevederilor legii nr.133/2019 pentru înființarea Agenției pentru Calitatea și Marketingul Produselor Agroalimentare, pentru atingerea obiectivului stabilit, bugetul alocat, precum și schema de personal cu atribuțiile clar stabilite, care va pune în practică prevederile prezentei legi.
Luare de cuvânt în plen-14.03.2022 Am consolidat poziția producătorilor români în relația cu supermarketurile prin transpunerea unei directive prin PLX 178/2021, pentru a crește forța de negociere a producătorilor din industria alimentară. Va fi oferită o șansă în plus industriei alimentare și producătorilor agricoli români prin crearea un parteneriat corect cu lanțurile de supermarketuri, în condițiile unei concurențe loiale, preturi reale pe măsura muncii depuse și echilibrarea unei forțe de negociere între furnizori și comercianți. Am expus cum vom pune pe primul loc producătorul român prin eliminarea contractelor abuzive și a clauzelor preferențiale ale comercianților.
Proiecte legislative pe care le-am susținut în martie 2022
PL-x nr. 87/2022-07.03.2022
Proiect de Lege pentru declararea zilei de 11 aprilie ca „Ziua naţională a educaţiei financiare”. Prin intermediul acestui proiect legislativ, cetățenii și întreprinderile vor putea cunoaște mai bine produsele și serviciile financiare, vor gestiona mai bine evenimentele neprevăzute și își vor putea planifica investițiile viitoare. Mai mult decât atât, deși România se află pe locuri codașe din punct de vedere al nivelului de educație financiară în UE, dar și la nivel mondial, fiind clasată pe locul 123 din 143 de țări, educația financiară a fost introdusă printre competențele obligatorii la școală, pentru elevii din învățământul primar și gimnazial, conform modificărilor aduse legii educației prin Legea 273/2021.
PL-x nr. 100/2022-14.03.2022
Proiect de Lege pentru completarea Legii nr.46/2008 – Codul silvic. Acest proiect legislativ vine în sprijinul tuturor celor care ajung în situația de imposibilitate de gestionare a fondurilor forestiere, și creează cadrul legal prin care revine în sarcina administratorului sistemului informațional obligația ștergerii vechiului ocol silvic și înregistrării celui nou în urma notificării încheierii noului contract.
PL-x nr. 110/2022-14.03.2022
Proiect de Lege pentru completarea art.224 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011. Acest proiect legislativ are în vedere elementele de inechitate resimție de românii de pretutindeni. În concordanță cu datoria morală a statului român și spiritul Constituției, prin prezenta motivare și inițiativă legislativă aferentă, se propune completarea legislației primare pentru acordarea burselor românilor de pretutindeni în aceleași condiții precum cele acordate studenților români cu cetățenie și domiciliul în România.
PL-x nr. 134/2022-21.03.2022
Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr.58/1934 asupra cambiei şi biletului la ordin. Propunerea legislativ viza completări ale legii, care să permită remiterea spre încasare a instrumentelor de debit de către posesor către banca sa și prin intermediul unui canal electronic securizat.
PL-x nr. 135/2022-21.03.2022
Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr.59/1934 asupra cecului. În mai 2008 a fost adoptată Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 38/2008, aprobată prin Legea nr. 127/2009, pentru modificarea și completarea Legii nr. 59/1934 asurpa cecului prin care s-a reglementat trunchierea (prezentarea electronica la plată a cecului). Prin acest mecanism, s-a digitalizat etapa de prezentare la plată a instrumentelor de debit. Totuși, primirea acestora se face în continuare în original, pe baza instrumentului emis pe suport de hârtie, purtând semnătura olografă, în agențiile bancare, beneficiarii fiind nevoiți să prezinte fizic instrumentele de debit. Adaptarea în mod corespunzător a legislației în materia acestui instrument de plată este necesară.
Pl-x nr. 146/2022-23.03.2022
Propunere legislativă privind modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative. Propunerea legislativă urmăreşte instituirea obligaţiei în sarcina autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale de a pune la dispoziţia cetăţenilor, în mod gratuit, în format fizic pe hârtie, dar şi electronic, pe website-ul propriu, modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, cât și fotocopiere gratuită. Astfel, se urmăreşte eficientizarea prestării serviciilor publice, reducerea timpilor în relaţia cu publicul şi respectarea principiului accesibilităţii serviciilor publice prevăzut de art. 580, alin. (1) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ.
Susținerea schemei de sprijin-31.03.2022
În data de 31.03.2022 a fost stabilită o schema de sprijin în valoare de 350 de milioane de lei, pentru fermierii români prin 𝐑𝐔𝐑𝐀𝐋 𝐈𝐍𝐕𝐄𝐒𝐓, printr-un memorandum aprobat de Guvernul Ciucă. Am fost susținător al acestei scheme de ajutor de stat, ce va facilita accesul la finanțare a întreprinderilor din domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii și industriei alimentare, precum și a întreprinderilor din alte domenii care își localizează producția în mediul rural și urban mic. Fondurile vor putea fi folosite pentru refinanțarea creditelor de investiții, achiziția de terenuri agricole și de părți sociale ale întreprinderilor din domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii și industriei alimentare, dotarea/retehnologizarea și automatizarea fermelor, fonduri pentru certificatele de depozit, piscicultură, acvacultură și industria alimentară românească.
Ședință specială cu mesajul președintelui Ucrainei-04.04.2022
Prezentat în plenul Parlamentului României, în cadrul unei ședințe speciale, la care am participat, a fost mesajul președintelui Ucrainei, Volodimir Zelenski. Acesta a dat un exemplu parlamentarilor români despre cum să ții piept unui dușman care a devenit comun pentru toți cei solidari cu poporul ucrainean.
Întrebarea nr. 4535A-11.04.2022
La data de 11.04.2022 am adresat întrebarea privind stadiul lansării și finanțării măsurilor din Planul Național de Dezvoltare Rurală în perioada de tranziție, către ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Aceasta viza stadiul lansării măsurilor de sprijin, sumele alocate și decontate pentru fiecare măsură în parte din cadrul Planului Național de Dezvoltare Rurală, ținând cont de faptul că sprijinirea fermierilor din sectoarele vegetal și zootehnic și a altor beneficiari ai finanțării din Fondul European Agricol de Dezvoltare Rurală trebuia să continue pe toată perioada tranziției 2021-2022, perioada de programare începând la 1 ianuarie 2023. Era extrem de important ca fermierii să beneficieze de plăți neîntrerupte, pentru a nu apărea disfuncționalități în procesul de accesare a formelor de sprijin financiar.
Mai mult decât atât, am dorit și precizarea măsurilor de întreprindere pentru a contracara perturbările și un eventual blocaj, ținând cont de dificultățile preconizate ca urmare a escaladării situației conflictuale existente în prezent și a creșterii semnificative a prețurilor la materiale de construcții și utilaje necesare desfășurării activităților specifice sectorului agricol.
Susținerea programului ”Sprijin pentru România”-12.04.2022
Premierul PNL Nicolae Ionel Ciucă, a prezentat un pachet de măsuri economico-sociale, intitulat ”Sprijin pentru România”, un program care consolida economia românească, sprijină mediul de afaceri, protejează locurile de muncă, investițiile aflate în derulare și îi ajută pe românii afectați de fenomenul mondial al scumpirii energiei și gazelor, investiții masive fiind alocate și agriculturii românești. Pachetul are o valoare de 17,3 miliarde de lei, aproximativ 52% din această valoare este asigurată din fonduri europene, iar restul de 48% din fonduri de la bugetul de stat. Astfel, PNL a sprijinit agricultura românească prin Alocarea a 200 de milioane de euro pentru procesarea produselor agricole în România. Fermierii care procesează produse agricole în țară vor beneficia de o primă de 10% din valoarea produselor procesate, începând cu data de 1 iunie, 300 de milioane de euro grant, capital de lucru pentru fermierii români, Salariu minim de 3000 de lei în agricultură și industria alimentară, similar celui din sectorul construcțiilor, lege ce va fi aprobată în cel mai scurt timp, capitalizarea cu 100 de milioane de euro a Casei de Comerț „Unirea”, integrator de programe naționale în agricultură, de la data de 1 august, din fonduri de la bugetul de stat pentru asigurarea produselor agroalimentare de bază.
Proiecte legislative pe care le-am susținut în aprilie 2022
Pl-x nr. 167/2022-05.04.2022
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare. Această inițiativă are în vedere crearea unui cadru legal astfel încât statutul de cadru militar să poată fi dobândit de persoanele care îndeplinesc condițiile legale și care dețin competențele specifice programelor de licență absolvite. Astfel, și pentru structurile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, se va asigura posibilitatea instituirii unei rute alternative, de formare profesională inițială de nivel studii universitare de master destinată candidaților care dețin o licență în specializări universitare necesare acestora, sursa de natură să contribuie la acoperirea, într-o măsură semnificativă, a cerinței privind încadrarea cu personal calificat a posturilor deficitare prevăzute a fi ocupate cu personal cu statut de ofițer.
Pl-x nr. 186/2022-13.04.2022
Propunere legislativă pentru completarea şi modificarea art.269 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011. Această propunere legislativă este menită să resolve problema îngrădirii posibilității personalului de conducere, de îndrumare și de control din domeniul educației să beneficieze de dreptul la concediu de odihnă. Soluția legislativă propusă extinde perioada de acordare a concediului de odihnă pe tot parcursul anului școlar, corijând o situație restrictivă și discriminatorie pentru o categorie de personal cu un rol foarte important în sistemul de învățământ preuniversitar.
PL-x nr. 200/2022-13.04.2022
Proiect de Lege pentru completarea şi modificarea Legii nr.132 din 31.05.2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie. Această propunere legislativă propune rezolvarea problemelor semnalate pe piața asigurărilor RCA prin stabilirea de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, a unui tarif RCA de referință aplicat atât persoanelor fizice, cât și juridice. S-a considerat necesară și instituirea unui just echilibru bazat pe o realitate obiectivă din punct de vedere al capacității financiare a potențialilor asigurați.
Pl-x nr. 214/2022-13.04.2022
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii dialogului social nr.62/2011. Aceasta dorește a fi introdus, la art. 8 și 63, a interdicției membrilor organelor de conducere din sindicate și patronate de a deține calitatea de membru al unui partid politic pe durata mandatului în cadrul acelei organizații. Astfel sunt protejați membrii sindicatelor și patronatelor de ingerințe politice în activitatea sindicală și patronală și se credibilizează reprezentativitatea acestor organizații.
Întrebarea nr. 4762A-03.05.2022
La data de 03.05.2022 am adresat întrebarea privind Perioada de tranziție – Programul Național de Dezvoltare Rurală, către ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Această întrebare viza perioada terminării evaluării sesiunilor deja lansate, precum si perioada lansării unor noi sesiuni din perioada de tranziție pentru măsurile: LEADER, investiții în exploatații pomicole, înființare grupuri de producători și contribuții la primele de asigurare.
Susținerea a două măsuri din pachetul economico-social-09.05.2022
Două măsuri, extrem de importante, din pachetul economico-social prezentat de premierul PNL Nicolae Ionel Ciucă “Sprijin pentru România”, au fost adoptate de Guvern: Vouchere pentru alimente de bază și masă caldă, în valoare de de 250 lei, vor fi acordate celor cu venituri mici începând cu 1 iunie, o dată la două luni. Valoarea totală a proiectului este de peste 3 miliarde de lei, din care jumătate sunt fonduri europene, cu aproximativ 3 milioane de beneficiari, persoane și familii cu adevărat în nevoie. Cea de-a doua ordonanţă de urgenţă este cea prin care Guvernul, condus de PNL, continuă să susţină proiectele de investiţii, o soluţie guvernamentală prin care se alocă a doua tranșă din sprijinul de aproximativ 5,2 miliarde lei. Măsura vizează ajustarea preţului la proiectele cu finanţare din fonduri externe nerambursabile, iar în această categorie se încadrează proiectele de infrastructură de transport, proiectele de reţele de apă şi canalizare, proiectele de deşeuri şi proiectele cu finanţare din POR.
Una din măsurile pachetului de măsuri economico-sociale ”Sprijin pentru România” este cea referitoare la acordarea de granturi pentru capital de lucru pentru domenii importante din economia României: Microgranturi de 5.000 de euro ce urmează să fie acordate pentru microîntreprinderi persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale și întreprinderi familiale, respectiv pentru cei care desfășoară activitatea în cele patru domenii, bugetul total aferent acestei măsuri fiind de 50 de milioane de euro. Granturi pentru capital de lucru, bugetul aferent acestei măsuri fiind de 250 de milioane de euro. Se vor acorda granturi de 15% din cifra de afaceri pentru întreprinderile mici și mijlocii, dar nu mai mult de 120.000 de euro.
Proiecte legislative pe care le-am susținut în mai 2022
PL-x nr. 227/2022-03.05.2022
Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr.17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării terenurilor agricole situate în extravilan şi de modificare a Legii nr.268/2001 privind privatizarea societăţilor de deţin în administrare terenuri proprietate publică şi privată a statului cu destinaţie agricolă şi înfiinţarea Agenţiei Domeniilor Statului. Acesta are drept scop eficientizarea procedurilor de transfer a dreptului de proprietate și crearea posibilității unităților administrative-teritoriale de a achiziționa terenurile agricole din extravilan, pentru realizarea unor lucrări sau investiții de utilitate publică, fiind înlăturată îngrădirea nejustificată a dreptului acestora de a achiziționa terenuri în condițiile Legi 17/2014.
PL-x nr. 282/2022-18.05.2022
Proiect de Lege pentru completarea Legii drepturilor pacientului nr.46/2003. Propunerea legislative prevede că, în situația încheierii contractelor de asigurare, în cazul în care distribuitorul de asigurări solicită supraviețuitorului de cancer informații și documente în vederea evaluării riscului pentru preluarea, respective menținerea în asigurare, acesta are dreptul de a nu le furniza pe acelea care vizează afecțiunea oncologică, dacă a trecut un termen de 7 ani de la data încheierii protocolului oncologic. În cazul supraviețuitorului de cancer al cărui diagnostic a fost pus înainte de vârsta de 18 ani, termenul este de 5 ani de la data încheierii protocolului oncologic.
PL-x nr. 294/2022-23.05.2022
Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr.61/1991 pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice. Această propunere legislative înăsprește regimul sancțioator al legii contravenționale care sancționează faptele de scriere sau desenare, fără drept, pe pereții clădirilor, pe garduri sau pe obiecte de folosință comună aflate în locuri publice, ori de deteriorare prin orice mijloc a acestora. Scopul propunerii legislative este descurajarea autorilor de graffiti să distrugă fațadele bunurilor aflate în domeniul public sau privat, patrimoniului cultural, precum și a altor piese de mobilier urban.
Pl-x nr. 296/2022-23.05.2022
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.286/2009 privind Codul penal. Am fost co-inițiator al acestui proiect legislativ, ce urmărește să majoreze limitele speciale de pedeapsă de la forma agravată a infracțiunii de distrugere prevăzută la alin. (3) a art. 253 C. Astfel, se propune majorarea limitelor de pedeapsă de la unu-5 ani, în prezent, de la 2-7 ani, urmând raționamentul de la forma calificată a furtului prevăzută la art 229, alin (2), lit a) C. pen., care prevede ”Dacă furtul a fost săvârșit în următoarele împrejurări: a) asupra unui bun care face parte din patrimoniul cultural” pedeapsa este închisoarea de la 2 la 7 ani.
De asemenea, propunerea legislativ încriminează în forma agravată și distrugerea unor bunuri care fac parte din domeniul public sau privat al statului sau a unor unități administrative-teritoriale, în ideea de a conserva și proteja arhitectura urbană și a preveni crearea de prejudicii și cheltuieli cu reparațiile care ar cădea în sarcina statului sau a UAT-urilor. Astfel, sfera de încriminare va cuprinde și protejarea acelor imobile istorice care, deși nu sunt calificate în patrimoniul cultural, sunt în proprietatea statului sau a UAT-urilor. De asemenea, sfera încriminării vizează și clădirile instituțiilor și autorităților publice care nu sunt în patrimoniul cultural, dar care, prin scopul pe care-l deservesc, reprezintă autoritatatea de stat și imaginea statului roman în ansamblul său.
PL-x nr. 308/2022-25.05.2022
Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr.208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente. Această propunere legislative are în vedere asigurarea unei reprezentări echitabile, echilibrate și juste a genurilor în domeniul puterii politice. Pentru realizarea echilibrului cotelor de gen în Parlament, s-a propus introducerea obligativității pentru toate formațiunile politice de a respecta un raport de 1 la 2 între genuri la întocmirea listelor electorale de candidați pentru Senat și Camera Deputaților.
Intervenție în ședința de plen-31.05.2022
În cadrul ședinței de plen din data de 31 mai 2022 am avut nu doar o intervenție, dar și o declarație politică în scris, având titlul ”Oportunități și provocări în ceea ce privește mediul și clima”. În discursul meu am subliniat că România are la dispoziție 14,7 miliarde de euro prin Planul Național Strategic pentru perioada 2023-2027, fonduri destinate investițiilor în agricultură și dezvoltare rurală. Am pus accentul pe importanța acestor investiții atât în activitățile agricole, cât și în cele non-agricole din satele românești. Mai mult decât atât, am menționat că noile măsuri legislative vor simplifica procedurile și vor accelera absorbția fondurilor, ceea ce va contribui la reducerea deficitului comercial al României. În acest context, în care am recuperat foarte mult în 2020 şi 2021, de la două miliarde de euro la 700 de milioane de euro, industria agroalimentară este văzută ca un motor pentru creșterea economică a țării. Partidul Național Liberal susține aceste inițiative legislative, considerându-le esențiale pentru dezvoltarea satelor românești și pentru poziționarea României ca un jucător important pe piața agroalimentară europeană.
Declarația mea politică în scris, s-a concentrat pe oportunitățile și provocările legate de mediu și climă. Am subliniat că una dintre sarcinile majore ale acestei generații este de a aborda provocările climatice și de a asigura hrana necesară pentru o populație în creștere, fără a afecta negativ mediul. Uniunea Europeană, prin strategii precum Green Deal și Politica Agricolă Comună (PAC), vizează tranziția către o economie durabilă, fără emisii de gaze până în 2050, sprijinind agricultura sustenabilă și protejând biodiversitatea.
Am specificat cum România trebuie să analizeze situația locală și să elaboreze soluții personalizate, bazate pe dovezi, pentru a atinge aceste obiective. Deși mediul natural din România este într-o stare generală bună, există presiuni care pot afecta resursele naturale, precum intensificarea agriculturii sau abandonarea activităților agricole în zonele slab dezvoltate. Schimbările climatice reprezintă o provocare semnificativă, care poate reduce potențialul agricol în anumite regiuni.
Faptul că România trebuie să reducă impactul negativ al agriculturii asupra mediului prin măsuri precum reducerea utilizării pesticidelor și fertilizanților, îmbunătățirea bunăstării animalelor și eliminarea treptată a tehnologiilor poluante a fost un lucru de o importanță primoridală în discursul meu. De asemenea, gestionarea deșeurilor, calitatea apei și a aerului rămân provocări majore. În final, am subliniat importanța construirii unui viitor sustenabil, chiar dacă schimbarea obiceiurilor de consum este dificilă.
PL-x nr. 355/2022-14.06.2022
Am fost inițiatorul Proiectului de Lege privind reglementarea modalităţii de raportare a stocurilor la produsele Agricole. Cunoașterea stocurilor de produse agricole de importanță vitală pentru populație pe timpul unei situații de criză conflictuale sau de urgență este imperioasă. Ținând cont de dificultățile preconizate ca urmare a escaladării situației conflictuale existente în prezent și a destabilizării prețurilor la produsele agroalimentare, precum și la perturbarea lanțurilor de aprovizionare, se impune instituirea unui cadru legislativ menit să asigure informațiile necesare privind cantitățile produselor Agricole și alimentare existente pe teritoriul României, pentru reducerea impactului negativ asupra securității alimentare în timpul unei situații de criză.
Astfel, se stabilește:
-modalitatea de raportare a stocurilor la produsele Agricole de către producătorii agricoli, depozitari și procesatori la nivel national;
-că produsele Agricole pentru care partenerii din sectorul agricol au obligația furnizării de date statistice de evidență a stocurilor, precum și metodologia de colectare, centralizare și prelucrare a datelor statistice de evidență a stocurilor de produse Agricole se stabilesc prin ordin de către Ministerul Agriculturii și şi Dezvoltării Rurale din lista produselor agricole prevăzute în Anexa I la Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene;
-că măsurile de reglementare privesc domeniile de activitate de productie agricolă, depozitare şi procesare a produselor agricole şi că sunt obligatorii pentru toţi producătorii agricoli, depozitarii şi procesatorii din aceste domenii;
-furnizarea de date statistice de evidență a stocurilor de produse agricole, se realizează bilunar sau ori de câte ori Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale consideră că este necesar, către Centrul operativ pentru situații de urgență din cadrul ministerului, prin directiile pentru agricultura județene, respectiv a municipiului Bucureşti;
-instituția responsabilă cu aplicarea măsurilor de centralizare a stocurilor de produse agricole este Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale:
-verificarea şi controlul stocurilor se realizeazã de persoane împuternicite de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale și de alte institutii cu atribuții în domeniu, conform competențelor legale:
– nerespectarea obligației de a furniza date statistice de evidentă a stocurilor de produse agricole constituie contravențe și se sancționează cu amendă de la 5.000 lei la 20.000 lei.
Întrebarea nr. 5358A-24.06.2022
La data de 24.06.2022 am adresat întrebarea privind Numărul beneficiarilor de fonduri naționale și europene din sectorul legume – fructe, precum și sumele alocate și decontate, către ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Această întrebare viza sprijinul de la bugetul de stat și din fondurile europene pentru a contracara dificultățile cu care se confruntă sectorul și a conduce la o dezvoltare sustenabilă, mai ales în scenariul costurilor suplimentare care se adăugau la dificultățile deja existente cu care se confruntau producătorii de legume și fructe în România, impuse de pandemia COVID-19.
Proiecte legislative pe care le-am susținut în iunie 2022
Pl-x nr. 338/2022-07.06.2022
Propunere legislativă privind instituirea unor măsuri pentru stimularea ocupării pe piaţa muncii din România, anume o bună utilizare a fondurilor europene nerambursabile disponibile prin ”Inițiativa privind ocuparea forței de muncă în rândul tinerilor” pentru acoperirea efortului financiar pentru stimularea angajării tinerilor cu vârste cuprinse între 16 și 29 de ani.
PL-x nr. 342/2022-14.06.2022
Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr.98/2016 privind achiziţiile publice, Legii nr.99/2016 privind achiziţiile sectoriale, Legii nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii, precum şi a Legii nr.101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionrea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
PL-x nr. 354/2022-14.06.2022
Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr.18/1991, anume modificarea, conform inaplicabilitatea în zona necooperativizată, a titlului de proprietate ce se putea emite autorilor inițiali sau moștenitorilor acestora pentru suprafețele de teren intravilan sau extravilan aferente zonelor necooperative, care nu au fost reconstruite în temeiul legilor fondului funciar și sunt în posesia persoanelor fizice.
Pl-x nr. 358/2022-14.06.2022
Propunere legislativă pentru modificarea art.17 alin.(4) din Legea nr.160/1998 pentru organizarea şi exercitarea profesiunii de medic veterinar.
Pl-x nr. 365/2022-14.06.2022
Propunere legislativă pentru completarea art.22 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal.
Pl-x nr. 391/2022-22.06.2022
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrative.
Pl-x nr. 398/2022-22.06.2022
Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.45/2009 privind organizarea şi funcţionarea Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice Gheorghe Ionescu-Şişeşti şi a sistemului de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii şi industriei alimentare.
PL-x nr. 400/2022-22.06.2022
Proiect de Lege pentru modificarea Legii nr.227/2015 privind Codul Fiscal.
PL-x nr. 401/2022-22.06.2022
Proiect de Lege pentru modificarea art.77 alin.(1)-(3) ale Legii nr.227/2015 privind Codul Fiscal.
Intervenție în plenul Camerei Deputaților-29.06.2022
Am susținut în data de 29.06.2022, în plenul Camerei Deputaților, în calitate de inițiator, proiectul de lege 474/2021 privind reglementări importante din domeniul acvaculturii, lege care propune să ofere un cadru de organizare și de reglementare a activității care conferă întreaga responsabilitate a administrării activității de acvacultură autorității publice învestite cu aceste prerogative. Proiectul a fost adoptat cu 196 de voturi pentru, 67 împotrivă și 18 abțineri.
Proiectul are ca scop dezvoltarea acvaculturii din România, asta în condițiile în care țara noastră deține 22 % din suprafața piscicolă din Europa și cu toate acestea am importat, numai în anul 2020, 110.000 tone pește de apă dulce în valoare de aproximativ 350 de milioane de euro.
Am menționat cum trebuie să dăm credit sectorului acvaculturii, să ne dezvoltăm și să accesăm fonduri europene pe acest segment pentru că este un sector în care spațiul rural din România se poate dezvolta. Mai mult decât atât, un cadru legislativ bine pus la punct poate oferi, ulterior, consistenţă legislaţiei secundare şi terţiare pentru a furniza un cadru normativ solid, predictibil şi stimulativ asigurării competitivităţii şi dezvoltării acvaculturii româneşti şi pentru a elimina confuzia permanentă a activităţii de acvacultură cu cea de pescuit.
Am subliniat, de asemenea, cum legea acvaculturii, împreună cu o lege a pescuitului comercial şi cu o lege a pescuitului recreativ ar putea constitui un Cod Piscicol, similar cu Codul Silvic, ceea ce ar consolida legislativ activităţi importante legate, atât pentru administrarea resurselor, cât şi de dezvoltarea economică a spaţiului rural şi costier.
Am impus adoptarea acestor reglementări în vederea: includerea acvaculturii în activităţile agricole, ca ramură a zootehniei; creşterii absorbţiei fondurilor europene alocate sectorului de acvacultură prin Fondul european pentru acvacultură şi pescuit; restructurării instituţionale a sectorului de acvacultură; finalizării urgente a privatizării fermelor piscicole, în vederea absorbţiei fondurilor europene; concesionării terenurilor pe care sunt amplasate amenajările piscicole, menţinerea echilibrului financiar între concedent şi concesionar pentru asigurarea continuităţii şi performanţei producţiei de acvacultură; simplificării administrative prin reducerea birocraţiei; reducerii presiunii pe resursa acvatică din mediul natural prin creşterea producţiei de peşte din acvacultură; reducerii importurilor de peşte de apă dulce; sprijinirii organizaţiilor de producători şi a fermelor piscicole, cu accent pe menţinerea unităţilor de acvacultură la parametrii optimi de funcţionare, refacerea celor aflate în stadii avansate de degradare, evitarea schimbării destinaţiei terenurilor piscicole, precum și stimularea producţiei şi livrarea peştelui către piaţa de consum.
Raport activitate în teritoriu 2022-Sesiunea februarie-iunie
Evenimentul LEADER Talks-24.02.2022 Am fost invitat la evenimentul LEADER Talks unde am vorbit nu numai despre situația războiului între Rusia și Ucraina, dar și despre misiunea noastră de a continua și de a dezvolta satul românesc. Necesitatea de a analiza nevoile și pentru a răspunde acestora reprezintă marea problemă a statului român, lucru pe care l-am amintit, în contextul nevoii de finanțare a spațiului rural. O investiție calitativă, nu cantitativă, ar însemna, precum spuneam, o dezvoltare a spațiului rural și o menținere a omenirii.
Emisiune Digi24-09.03.2022
În cursul dimineții de 09.03.2022 am vorbit la emisiunea Digi24, unde am fost invitat, despre cum afectează situația din Ucraina piața cerealelor din România, zona de îngrășăminte și repercusiunea sancțiunilor impuse de Uniunea Europeană. Am adus în discuție urmările directe pe care această situație le prezenta față de țara noastră. Odată amintită posibilitatea ca Rusia să invadeze Ucraina, am menționat cum această posibilitate poate dicta prețurile la cereale prin controlul asupra pieței mondiale de grâu și floarea soarelui, dar și creșterile de la raft ale produselor agroalimentare. Acest lucru se datorează dispariției din piața a peste 100 de milioane de tone de cereale. În ceea ce privește uleiul de floarea-soarelui, România risca o criză, estimările la nivel European, fiind, în acel moment, de un stoc pentru 4-6 săptămâni. Pentru toate aceste probleme evidențiate, am venit cu soluții, deoarece necesitatea de concentrare ca fermierii din România să poată fi sprijiniți, să producă cel puțin la nivelul anului anterior, se instaurase.
Emisiune Digi24-29.03.2022
Într-o intervenție la Digi24 am vorbit, ca invitat, despre factorul climatic care ne influențează în mod direct, anume seceta, cu referire la sistemul național de irigații nepus la punct și despre ceea ce trebuie făcut pentru agricultorii care sunt dependenți de condițiile meteo. Am menționat nevoia imperioasă a investițiilor în infrastructura principală, dar și cea secundară, deoarece România iriga aproximativ 780.00 de hectare. Infrastructura putea permite irigarea a 3 din cele 5,8 milioane de hectare, suprafață care produce undeva la 29 milioane de cereale și plante oleaginoase.
Ședință cu premierul Nicolae Ionel Ciucă-19.05.2022
Împreună cu colegul meu, Ciprian Pandea, dar și cu alți colegi parlamentari PNL, am avut o discuție cu premierul Nicolae Ionel Ciucă, președintele partidului, în vederea stabilirii unor viitoare proiecte legislative pe care să le promovăm. Am punctat, totodată, și chestiuni legate de PNI Anghel Saligny, dar și anumite măsuri care ar trebui să se afle pe agenda Guvernului și care vizează domeniul agriculturii.
Deschiderea Agriplanta- Romagrotec 2022- 02.06.2022
Am fost prezent la deschiderea Agriplanta-Romagrotec 2022, cel mai mare târg agricol expozițional în câmp, deschis în perioada 2-5 iunie 2022, la Fundulea, în județul Călăraşi, organizat de DLG Intermarketing în parteneriat cu A.P.I.M.A.R.
În rol de invitat, am avut și o intervenție, am vorbit despre contextul actual, în care, la nivel mondial 35% din producția mondială de cereale este incertă datorită războiului dintre Rusia și Ucraina, acestea reprezentând două mari producătoare de cereale. Producătorul român, are, în această instanță o șansă să se capitalizeze. Am menționat despre necesitatea unor politici agricole pe termen lung, și asumarea unor deziderate, mai ales în vederea refacerii infrastructurii de irigații. Am subliniat și deficitul de balanță comercială foarte mare, în ciuda potențialului uriaș.
Odată cu rezultatele și producțiile fermierilor se asigură un viitor prosper pentru satul românesc.
Am lansat, de asemenea, propunerea unui parteneriat cu comisia de agricultură a camerei pentru corijarea situațiilor reclamate de fermieri. Avem și proiecte în desfășurare, precum modificarea codului civil cu legea arendei, dar și proiectul privind camerele agricole.
Vizita copiilor-06.06.2022
Elevi ai Școlii Gimnaziale „Mihai Viteazul” din municipiul Călărași ne-au fost colegi, în Camera Deputaților și Senatul României. În cadrul acestei vizite au aflat cum se desfășoară procesul legislativ, alături de mine și de colegul meu, senatorul Ciprian Pandea.
Întâlnire cu primarii PNL din județul Călărași-10.06.2022
Alături de primarii PNL din județul Călărași și de colegi, am avut dialog deschis și constructiv pe marginea proiectelor de dezvoltare ale administrațiilor liberale.
Proiect de echipă în Oltenița- 25.06.2022
PNL Oltenița s-a aflat la un moment de bilanț, la care am fost prezent, la invitația domnului primar Costinel Milescu. Au fost alături de mine și colegii mei, prefectul Valentin Barbu și senatorul Ciprian Pandea. Am ascultat așteptările locuitorilor din municipiul Oltenița, dorind a fi mai aproape de oamenii din această zonă, luând decizia de a deschide un cabinet parlamentar în această localitate, unde, multe din problemele cetățenilor vor găsi rezolvare.
Alături de Liviu Petrache-27.06.2022
În data de 27.06.2022, am fost alături de Liviu Petrache la numirea în funcția de președinte al Organizației Județene TNL Călărași.
Interviu DC News-05.07.2022
Am fost invitat într-un interviu DC News, unde am avut discuții despre agricultură, despre adevărata putere agricolă a României, programul ”Tomata” și alte subiecte de interes.
Întâlnirea cu Ambasadorul Republicii Bulgare în România, Excelența Sa domnul Radko Vlaykov și cu secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, domnul Ion Popa-13.07.2022
În data de 13.07.2022 am luat parte la o întâlnire desfășurată la Oltenița, unde a fost deschisă un nou tip de comunicare transfrontalieră menită să dezvolte, în principal, fluxul fluvial de mărfuri, ce suferă schimbări importante odată cu actuala situație geo-politică din zonă, alături de Ambasadorul Republicii Bulgare în România, Excelența Sa domnul Radko Vlaykov, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, domnul Ion Popa, dar și colegul meu, senatorul Ciprian Pandea. Cele două porturi, cel turistic și cel comercial, precum și un drum de centură, sunt principalele obiective de dezvoltare ale administrației evidențiate în cadrul acestei ședințe.
Conferință de presă-05.08.2022
În cadrul conferinței de presă, susținută la sediul PNL Călărași, am adus în atenția mass-mediei ultimele noutăți din domeniul agricol, cu precădere pe partea de irigații, un sector extrem de necesar și important pentru agricultura românească. Am menționat, de asemenea o veste bună pentru județul Călărași aceea că, în aceeași săptămână, încă patru amenajări de irigații au primit caracter de utilitate publică, urmând să beneficieze de lucrări de reabilitare până în 2027.
Raport activitate parlamentară 2022- Sesiunea septembrie-decembrie 2022
PL-x nr. 455/2022-01.09.2022
Am fost co-inițiator al Proiectului de Lege pentru modificarea Legii nr.287/2009 privind Codul civil. Deoarece, în implementarea legii au apărut dificultăți care afectează atât arendatorul cât și arendașul, această propunere legislativă avea menirea de a schimba următoarele aspecte:
-Art. 1837 prin care se instituie ca durata arendării să fie minimum 10 ani pentru a asigura o previzibilitate și stabilitate în această materie. Durata minima obligatorie se impune ca urmare a dreptului, cât și a obligației arendașului de a investi în teren. Astfel, se urmărește dezvoltarea în domeniul agiculturii, impunându-se o stablilitate, care se poate asigura prin impunerea unei durate minime a contractelor de arendare
-Art. 1845 prin care se instituie rezilierea unilaterală a contractului de arendare în cazul în care arendașul nu achită plata arendei, care este o obligație esențială.
-Art. 1847 prin care se subliniază comasarea terenurilor ce implică o eficiență economică ridicată și o producție crescută, spre deosebire de fragmentarea terenurilor exploatate. Propunerea vine în scop de clarificare, urmare a calificărilor date în practică operațiunilor de schimb a terenurilor agicole ca fiind subarendare, de natură să intre sub incidența legii.
-Art 1848 prin care se propune abrogarea alin.(2), în sensul corelării cu modificările propuse la art. 1837, stabilirea duratei contractului de arendare la minimum 10 ani.
-Art 1850, anume completarea asigură arendașul pe termen lung (minimum 10 ani)pentru protejarea investițiilor făcute.
Întrebarea nr. 6097A-14.09.2022
La data de 14.09.2022 am adresat întrebarea privind Programul pentru școli al României, către ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Aceasta viza care sunt consiliile județene care au implementat, din 2017 până la data realizării scrisoarei, ”Programul pentru școli”, numărul beneficiarilor pentru fiecare an în parte, dar și numărul consiliilor județene care urmau a beneficia de acest program în anul școlar 2022-2023. Implementarea Programului pentru şcoli al Uniunii Europene, alături de „Masă Caldă pentru elevi” reprezintă, pe lângă încurajarea unei alimentaţii sănătoase, şi o măsură importantă pentru accesul la educaţie, mai ales în mediul rural, în contextul în care, la nivel național, există un procent ingrijorator de abandon şcolar cauzat, în principal, de nivelul de trai deosebit de precar al copiilor din zonele dezavantajate, în contextul alocării de către Comisia Europeana a unui ajutor financiar european pentru fiecare stat membru prevăzut în Decizia de punere în aplicare (UE) 2021/462 a Comisiei de 6.866.848 euro pentru fructe şi legume şi de 10.399.594 euro pentru lapte şi produse lactate.
Pl-x nr. 478/2022-19.09.2022
Propunere legislativă pentru modificarea art.289 din Ordonanţa de urgenţă nr.57/2019 privind Codul administrativ, al cărui co-inițiator am fost, a propus modificarea lit. a) ali. (6) al art. 289 și a alin. (9)-(14), datorită apariției a mai multe dificultăți, în special cu privire la eficacitatea și scurtarea termenelor în ceea ce privește aplicarea prevederilor art. 289- ”Inventarierea bunurilor din domeniul public al unităților administrative-teritoriale”.
Astfel, la lit. a) alin. (6) al art. 289 se utilizează, în mod eronat, formularea de înscriere a dreptului de proprietate în cartea funciară, în loc de intabularea dreptului de proprietate, având în vedere că face referire la acte doveditoare ale dreptului de proprietate. Totodată, având în vedere faptul că în extrasele de carte funciară este precizat dacă bunul este sau nu grevat de sarcini, teza finală ”și faptul că bunul în cauză nu este grevat de sarcini” este caducă.
De asemenea, la alin. (9)-(14), se propune înlocuirea sintagmei ”ministerului cu atribuții în domeniul administrației publice” cu instituția prefectului în scopul eficientizării activității de verificare și emitere a unui punct de vedere precum și al adoptării hotărârilor consiliului local privind atestarea inventarului.
În situația imobilelor care fac obiectul unor proiecte pe fonduri europene, termenele pentru depunerea documentelor sunt foarte scurte. Instituțiile și autoritățile interesate sunt consultate în vederea evitării suprapunerii cu bunuri aflate în domeniul public/privat al statului și majoritatea acestora au structuri deconcentrate la nivel local.
Proiecte legislative pe care le-am susținut în septembrie 2022
PL-x nr. 460/2022-06.09.2022
Proiect de Lege pentru modificarea art. 38 alin.(11) din Ordonanţa Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor.
PL-x nr. 530/2022-26.09.2022
Proiect de Lege pentru prevenirea şi combaterea cancerului
PL-x nr. 538/2022-26.09.2022
Proiect de Lege privind prevenirea şi combaterea distrugerii culturilor agricole şi a păşunatului neautorizat, precum şi pentru modificarea unor acte normative, ce propune creearea unui cadru legal menit să ajute proprietarii terenurilor, ce se confruntă cu dificultăți precum lipsa infrastructurii, îmbătrânirea populației, daunele cauzate de animale sălbatice, nefinalizarea procedurilor de retrocedare și pășunatul neautorizat. Deși, potrivit art. 42 alin. (1) lit. o din Legea nr 32/2019 a zootehniei, pășunatul neautorizat sau introducerea animalelor pe pajiști în afara perioadei stabilite pentru pășunat constituie contravenție, reglementarea este sumară și inaplicabilă.
PL-x nr. 541/2022-26.09.2022
Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii 227/2015 privind Codul fiscal.
Întrebarea nr. 6340A/04-10-2022
La data de 04.10.2022 am adresat întrebarea privind Situația suprafețelor de teren administrate și gestionate de ADS în județul Călărași, către ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Aceasta viza contextul global în care agricultura României trebuia să facă față provocărilor generate de pandemia de Covid-19, situația conflictuală din Ucraina și seceta gravă din anul 2022, făcând problematica utilizării în condiții optime a terenurilor agricole de o importanță vitală. Am cerut astfel precizări privind: care sunt terenurile situate pe raza județului Călărași, administrate sau gestionate de ADS, respectiv suprafața, categoria de calitate a solului, perioada contractuală (în cazul terenurilor deja contractate), nivelul redevenței aplicate; care sunt terenurile disponibilie din județul Călărași administrate de ADS; numărul contractelor de concesiune încheiate prin atribuire directă cu deținătorii de active din fosele I. A. S-uri și dacă acestea conțin și clauza obligativității unei încărcături optime de animale pe hectar.
Intervenție în scris Ședință Plen-19.10.2022
În intervenția consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință am subliniat provocările cu care se confruntă România în contextul actual, marcat de un deficit al balanței comerciale în creștere, de peste 21 miliarde de euro. Această situație este amplificată de factori externi precum pandemia de COVID-19, conflictul armat din Ucraina și seceta severă, care destabilizează prețurile produselor agroalimentare și materiilor prime.
Sectorul alimentar, în special procesarea alimentelor de bază, se confruntă cu dificultăți majore. Actualul cadru legislativ trebuie să se concentreze pe reducerea impactului crizelor asupra securității alimentare prin politici publice care să sprijine creșterea valorii adăugate în agricultură, procesarea materiilor prime și competitivitatea produselor românești.
Am subliniat necesitatea unui Plan Național Strategic clar și bine finanțat pentru sectorul zootehnic și industria alimentară. De asemenea, se propune instituirea unor scheme de ajutor de stat pentru sectoarele aflate în colaps, cum ar fi cel al vacii de lapte, unde abandonul activității devine alarmant.
În final, am făcut, de asemenea, un apel la politici agricole coerente și bine gestionate, care să ofere sprijin echitabil tuturor activităților din sectorul zootehnic și industria alimentară, pentru a contracara efectele negative asupra balanței comerciale.
Propunere legislativă privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru producătorii agricoli de legume-fructe și cartofi-31.10.2022
Am inițiat o nouă propunere legislativă privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru producătorii agricoli de legume-fructe și cartofi pentru că am înțeles, din nenumăratele discuții purtate cu aceștia, că dificultățile cu care se confruntă vizează un proces tehnologic specific care necesită investiții mari.
Deoarece, cheltuielile cele mai importante sunt cele cu materialul săditor, răsadurile, cu îngrășămintele, pesticidele, cu lucrările mecanice, cu irigațiile, cu sortarea, ambalarea, etichetarea și transportul produselor, dar nu omitem nici forța de muncă, o cheltuială care provoacă dificultăți atât în perioada înființării culturii cât și la recoltă, prezenta propunere legislativă instituie schema de ajutor de stat pentru o perioadă de 3 ani, mai precis 20% din valoarea producției comercializate, sumă acordată anual, în 3 tranșe, dar nu mai mult de 100.000 euro, în cazul persoanelor juridice și fizice, înregistrate fiscal conform prevederilor OUG nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, respectiv 300.000 de euro, anual, în cazul cooperativelor conform Legii cooperației agricole nr. 566/2004 și a Legii 31/1990 privind societățile comerciale și a grupurilor/organizațiilor de producători, pentru susținerea activităților de sortare, ambalare, etichetare și transport desfășurate de producătorii din agricoli de legume – fructe și cartofi.
Propunerea legislativă a fost prezentată în cadrul Camerei Deputaților și, ulterior, a fost înaintată către Senat, fiind extrem de important să creăm cadru legislativ prin care să crească vizibilitatea producătorilor de legume–fructe și cartofi pe lanțul scurt de aprovizionare și să poată pătrunde mai ușor pe piața internă, iar pe viitor și externă, întrucât producătorii de legume-fructe și cartofi reprezintă principalii actori ai organizării comune a pieței legumelor și fructelor, al căror rol constă în concentrarea ofertei și adaptarea acesteia la cererea pieței.
Proiecte legislative pe care le-am susținut în octombrie 2022
Pl-x nr. 607/2022-11.10.2022
Propunere legislativă pentru completarea şi modificarea art.269 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011
Pl-x nr. 638/2022-17.10.2022
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii 69/2000 a educaţiei fizice şi sportului
PL-x nr. 677/2022-26.10.2022
Proiect de Lege privind serviciul extern specializat în resurse umane şi salarizare
PL-x nr. 686/2022-31.10.2022
Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr.160/1998 pentru organizarea şi exercitarea profesiunii de medic veterinar şi pentru modificarea pct.35 din Anexa nr.1 a Ordonanţei Guvernului nr.42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor.
PL-x nr. 690/2022-31.10.2022
Proiect de Lege pentru modificarea art.31 alin.(1) din Legea nr.165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România.
Pl-x nr. 701/2022-02.11.2022
Am fost co-inițiatorul Propunerii legislative pentru completarea art.60 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal. Aceasta viza completarea articolului 60, punctul 7, litera a) cu codul CAEN 11- Fabricarea băuturilor. Angajații din sectorul de fabricare a băuturilor trebuie să beneficieze de aceleași condiții de salarizare ca și cei din industria alimentară. Neincluderea acestora în sfera de aplicabilitate a Legii 135/2022 va încuraja migrația forței de muncă, îndeosebi în rândul personalului specializat, ducând la blocaje în activitatea de producție și distribuție.
Companiile din sectorul băuturilor susțin circa 15.000 angajați direcți care vor fi direct afectați de această măsură discriminatorie. Creșterea selectivă a salariilor angajaților din industria alimentară va genera o discriminare nejustificată în piața muncii, întrucât unii dintre ei vor avea venituri nete mai mici, în raport cu renumerația pozițiilor similar din alte ramuri ale sectorului alimentar pentru competențe și muncă similare.
PLx 615/2022-15.11.2022
Am susținut, un proiect extrem de important, în calitate de raportor, în cadrul Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice. Este vorba de PLx 615/2022 – Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.124/2022 pentru modificarea OUG nr.105/2022 privind aprobarea continuării Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preșcolarii şi elevii din 300 de unități de învățământ preuniversitar de stat, precum şi pentru modificarea art.97 din Legea nr.196/2016 privind venitul minim de incluziune. Proiectul a primit aviz pozitiv, un lucru benefic fiind și modificarea numărului de unități de învățământ preuniversitar de stat de la 300, cât era inițial, la 350.
Proiecte legislative pe care le-am susținut în noiembrie 2022
PL-x nr. 713/2022-09.11.2022
Proiect de Lege pentru completarea art.28 din Legea nr.290/2004 privind cazierul judiciar.
PL-x nr. 720/2022-16.11.2022
Proiect de Lege pentru modificarea art.513 alin.(3) din Ordonanţa de urgenţă nr.57/2019 privind Codul administrative.
Pl-x nr. 724/2022-23.11.2022
Propunere legislativă pentru completarea Legii nr.80/1995 privind statutul cadrelor militare.
Ședința Comisiei pentru agricultură, solvicultură, industrie alimentară și servicii specifice-12.12.2022
În cadrul ședinței Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice de luni, 12 decembrie 2022, am propus 7 amendamente, toate primind aviz pozitiv, pe marginea Proiectului Legii bugetului de stat pe 2023, propuneri ce corectează unele măsuri care pot fi finanțate de către Ministerul Agriculturii și anume:
- Alocarea sumei de 2.000 mii de lei pentru finanțarea realizării studiului de fezabilitate în vederea creșterii capacității de înmagazinare a apei din lacurile aflate în administrarea ANIF pentru asigurarea acesteia pentru irigații și înființarea sistemelor locale de irigații. PNS prevede finanțarea infrastructurii de sisteme locale de irigații, altele cele existente.
- Alocarea sumei de 2.000 mii de lei pentru finanțarea Proiectului-pilot pentru folosirea apelor uzate menajere epurate în amenajările locale de irigații, pentru că avem nevoie de sisteme moderne și inteligente pentru eliminarea risipei. Proiectul – pilot vine în sprijinul agricultorilor.
- Alocarea sumei de 5.000 mii de lei pentru finanțarea realizării studiului de fezabilitate în vederea extinderii Sistemului Național de Irigații prin execuția de acumulări permanente și/sau nepermanente pentru crearea rezervelor de apă și a rețelei de distribuție pentru irigarea culturilor în zonele afectate de secetă. PNS prevede finanțarea infrastructurii de sisteme locale de irigații, altele cele existente.
- Alocarea sumei de 30.000 mii de lei pentru reabilitarea canalului Dorobanțu pentru alimentarea cu apă a lacului Mostiștea-Iezer în vederea asigurării resursei de apă pentru irigații în amenajările de irigații Mostiștea I, Mostiștea II și Mostiștea IV. Alături de Dunăre, Canalul Dorobanțu și Lacul Mostiștea reprezintă principalele resurse naturale comune zonei, iar două amenajări au primit caracter de utilitate publică, în acest sens lucrările de reabilitare fiind extrem de necesare.
- Suplimentarea sumelor prevăzute la Anexa 3/22/29 Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale cu suma de 5.000 mii de lei pentru preluarea Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Îmbunătățiri Funciare de către ANIF. Obiectul principal de activitate al INCDIF ISPIF București cuprinde cercetarea-dezvoltarea în domeniul combaterii eroziunii solului, irigații, desecări, protecția mediului, motiv pentru care acesta trebuie să se regăsească în cadrul ANIF.
- Suplimentarea sumelor prevăzute la Anexa 3/22 Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale cu suma de 100.000 mii lei pentru sprijinirea activităților de sortare, ambalare și etichetare în vederea punerii pe piață a produselor agroalimentare de către producătorii agricoli și formele associative cu rol economic. Este o măsură din cadrul unui obiectiv principal din Programul de Guvernare 2021-2024.
- Suplimentarea sumelor prevăzute la Anexa 3/22 Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale cu suma de 500.000 mii lei pentru acordarea de despăgubiri fermierilor afectați de seceta pedologică din vara anului 2022. OUG 157/2022, modificată de curând, printr-un proiect ordonanță, care se află încă pe site-ul MADR nu se referă și la fermierii cu suprafețe agricole cultivate în primăvara acestui an, cu o suprafață calamitată de peste 1,2 milioane ha şi care au fost afectate, de asemenea, de seceta din vara anului 2022.
Proiecte legislative pe care le-am susținut în decembrie 2022
PL-x nr. 768/2022-12.12.2022
Proiect de Lege privind plata unei contribuţii financiare voluntare a României pentru susţinerea Muzeului Victimelor Comunismului din Washington DC.
Pl-x nr. 777/2022-19.12.2022
Propunere legislativă pentru completarea Legii nr.198/2022 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul comunicaţiilor electronice şi pentru stabilirea unor măsuri de facilitare a dezvoltării reţelelor de comunicaţii electronice.
Raport activitate în teritoriu 2022- Sesiunea septembrie-decembrie 2022
Zilele Orașului Budești-04.09.2022
Am fost alături de primarul Mihai Ilie, la Zilele Orașului Budești, unde am intrat în atmosfera prilejuită de acest eveniment organizat pentru comunitatea pe care o conduce.
Deschiderea noului an școlar în comunele Chiselet și Spanțov-05.09.2022
Alături pe colegul meu senator Ciprian Pandea și de inspectorul școlar general al IȘJ Călărași, Pațurcă Natalia Roxana, dar și de primarii localităților Spanțov și Chiselet, Niki Gheorghescu și Mihail Penu, care, în permanență, pun educația copiilor pe primul plan, am fost alături de noua generație în deschiderea noului an școlar, în comuna Chiselet.
Comemorarea a 150 de ani de la trecerea în neființă a eroului național Avram Iancu-11.09.2022
La Țebea, alături de președintele Partidului Național Liberal, Nicolae Ionel Ciucă și colegi liberali, am marcat o zi importantă, anume Comemorarea a 150 de ani de la trecerea în neființă a eroului național Avram Iancu, „CRĂIŞORUL MUNȚILOR”.
Alături de Alina Jipa-30.09.2022
Am fost alături de Alina Jipa, la alegerea noului Birou Politic Local, aceasta fiind numită pentru continuarea mandatului de președinte al OFL Municipiul Călărași.
Conferința 𝐋𝐄𝐀𝐃𝐄𝐑 𝐔𝐄–𝐌𝐨𝐥𝐝𝐨𝐯𝐚-06.10.2022
La data de 06.10.2022 am fost invitat să particip la Conferința LEADER UE-MOLDOVA, organizată în cadrul programului EU4Moldova: Comunități locale, o inițiativă emblematică a Uniunii Europene axată pe dezvoltarea comunităților, un eveniment organizat la Palatul Republicii Moldova din Chișinău ce a reunit reprezentanți ai 48 de GAL-uri din Republica Moldova și colegi internaționali, membri ai GAL-urilor din Europa, precum și reprezentanți ai diferitelor părți interesate, inclusiv autorități din UE și non-UE.
În calitate de vicepreședinte al Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice din cadrul Camera Deputaților, am reiterat deschiderea României de a susține constant Republica Moldova în dezvoltarea cu succes a instrumentului LEADER. Cooperarea prin LEADER este o modalitate de a îmbunătăți perspectivele locale, prin colaborarea dintre Grupurile de Acțiune Locală, autoritățile de management și autorități publice din alte regiuni sau țări și de a obține acces, prin schimbul de experiență, la informații noi și idei de bune practici.
Pentru GAL-urile din România, dar și pentru cele din Republica Moldova, cooperarea transnațională reprezintă o oportunitate excelentă pentru a avea acces la experiențele existente în alte state europene și de a se conecta și integra în comunitatea europeană LEADER. GAL-ul reprezintă un motor pentru comunitatea rurală care pune laolaltă interesele oamenilor și îi aduce să lucreze împreună pentru un scop comun: îmbunătățirea condițiilor de trai din propria comunitate. GAL-urile acoperă o suprafață de 211.000 Km2, reprezentând 92% din suprafața totală eligibila LEADER. Populația totală acoperită la nivelul strategiilor de dezvoltare locală este de 9.793.458 locuitori, reprezentând 86% din populația totală eligibilă LEADER. Strategiile de Dezvoltare Locală acoperă la nivelul teritoriului României un număr de 2.735 comune și 142 de orașe.
Alături de echipa Organizația Femeilor Liberale- Județul Călărași-06.10.2022
În data de 06.10.2022 am fost alături de echipa Organizația Femeilor Liberale- Județul Călărași și de Roxana Natalia Pațurcă.
Numirea noului președinte al Organizației Seniorilor Naționali Liberali județul Călărași-13.10.2022
La data de 13.10.2022 am participat la numirea noului președinte al Organizației Seniorilor Naționali Liberali județul Călărași, Ioan Pușcașu.
Târgul de Toamnă organizat în comuna Alexandru Odobescu pentru un scop caritabil-21.10.2022
Împreună cu senatorul Ciprian Pandea, inspectorul general al IȘJ Călărași, Roxana Natalia Pațurcă și primarul Niculae Eremia am admirat și apreciat eforturile copiilor, părinților și cadrelor didactice de a-și expune cu bucurie, pricepere și încredere produsele spre vânzare. Am participat la Târgul de Toamnă organizat în comuna Alexandru Odobescu pentru un scop caritabil.
Emisiunea VIAȚA SATULUI ”Fermier în Europa”-24.10.2022
Am onorat invitația domnului Gabriel Gherghescu la emisiunea VIAȚA SATULUI ”Fermier în Europa”, difuzată duminică, 23 octombrie 2022, pe TVR 1. Am abordat teme de interes major pentru mediul agricol românesc și anume beneficiile aduse sectorului agricol în urma modificării Legii Arendei, instalarea tinerilor fermieri, aplicarea Legii reglementării stocurilor la produsele agricole, securitatea alimentară printr-o nouă abordarea a OMG (organisme modificate genetic), subvenționarea sectorului zootehnic în special cel al bovinelor pentru lapte prin acordarea unul sprijin pentru pierderile de venit din ferme, dar am punctat și câteva aspecte legate de activitatea mea din cadrul Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice.
INDAGRA 2022-30.10.2022
Împreună cu deputații Florin-Alexandru Alexe și Alexandru Popa, membri ai Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară şi servicii specifice, am participat la cel mai important eveniment agricol din România, Indagra. Am avut dezbateri consistente despre viitorul agriculturii românești. Am discutat cu fermieri, crescători de animale, operatori din industria alimentară, producători de utilaje și reprezentanți ai Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.
Alături de Mihai Gurlui-03.11.2022
Am participat, alături de colegul meu, senatorul Ciprian Pandea, la alegerea de continuare a mandatului de președinte al Ligii Aleșilor Locali Călărași, de către Mihai Gurlui, primarul liberal al comunei Belciugatele.
Nunta de aur a celor 35 de cupluri-11.11.2022
Alături de primarul liberal al comunei Cuza Vodă, Monica Silvia Ceaușescu, am fost onorat să particip la nunta de aur a celor 35 de cupluri din localitate care și-au reînnoit jurămintele cu prilejul aniversării celor 50 de ani.
Intervenție în cadrul emisiunii AGROSTRATEGIA-14.11.2022
Am fost invitat în cadrul emisiunii AGROSTRATEGIA, difuzată pe TVR 1, luni, 14 noiembrie 2022, unde am dezbătut teme de actualitate pentru agricultura românească, precum sistemul de irigații, ajutorul de stat pentru legume și fructe, prioritățile legislative pentru fermieri, soluții pentru despăgubiri de secetă, dar și practicile comerciale neloiale.
Sondaj de opinie-17.11.2022
Echipa formată de Alin Drăgulin, alături de consilierii locali PNL, începe mobilizarea pentru ceea ce înseamnă anul electoral 2024. La fel cum face PNL și în județ. Suntem alături de primarii care își doresc o dezvoltare a localităților pentru un nivel mai bun de trai pentru călărășeni, având o ședință cu aceștia. Iar acest lucru se vede în proiectele finanțate de către guvernarea liberală. PNL Municipiul Călărași se află pe un drum bun, potrivit unui sondaj de opinie realizat, de curând, în reședința de județ.
Alături de primarul Monica Ceaușescu-25.11.2022
Din data de 25.11.2022, locuitorii din Cuza Vodă au un dispensar modern unde va funcționa o farmacie, un cabinet de stomatologie, unul de kinetoterapie, medicină de familie, geriatrie și pediatrie, dar și o sală destinată tratamentelor. Am fost alături de primarul Monica Silvia Ceaușescu la finalizarea acestui proiect de suflet, început de regretatul primar Adrian Popa.
Ziua României-01.12.2022
Retragere cu torțe în municipiul Oltenița, de Ziua Națională. Am petrecut o zi a României într-o administrație liberal, alături de colegul meu, senatorul Ciprian Pandea și primarul Olteniței, Costinel Milescu.
Emisiunea ”Agricultura la Raport”-07.12.2022
În emisiunea ”Agricultura la Raport”, unde am fost invitat, mi-am menținut poziția cu privire la acțiunile Ministerului Agriculturii, care, pe lângă faptul că are problema cu ANT-ul, cu moartea vacilor, plătește în continuare sprijinul din buget național, cu data de referință 2013, dă în continuare subvenție pe cap de animal, lăsând totodată si 17 județe fără lapte în școli, neavând lapte suficient, uită a introduce în schema ”Sprijin pentru România” un producător care are și vaci de lapte, precum și fabrică. Am propus astfel o altă metodă, pe tona de lapte comercializat. M-am exprimat vizavi de subiectul privind noua schemă de sprijin pentru crescătorii de vaci de lapte, în cuantum de 73 euro/cap de animal, spunând că acordarea unei subvenții pe cap de animal nu va rezolva problemele reale din sectorul vacilor de lapte.
Raport activitate parlamentară 2023-Sesiunea februarie-iunie
Început de sesiune parlamentară -30.01.2023
Am participat la început de sesiune parlamentară, la Ședința Grupurilor Parlamentare Reunite ale PNL, în data de 30.01.2023, unde au fost stabilite cu strategii și priorități legislative ce vor avea ca finalitate legi importante pentru sesiunea care începea miercuri, 1 februarie 2023.