Călărași SUD
Actualitate

Localitățile călărășene, realități și perspective

banner

Comuna Alexandru Odobescu

6.926.001 lei este suma alocată, de la bugetul de stat, prin Ministerul Dezvoltării, în cadrul etapei a doua a Programului Național de Dezvoltare Locală, comunei Alexandru Odobescu. Au fost acceptate la finanțare proiectele: 1. reabilitare și modernizare grădiniță + școală cu clasele I-IV, în satul Alexandro Odobescu, suma alocată fiind de 1.948.318 lei; 2. modernizare drumuri de interes local, suma alocată fiind de 4.977.683 lei. S-au modernizat drumuri pe o lungime de 7.544 metri, firma executantă fiind Telpron Comex SRL, după cum urmează: satul Alexandru Odobescu – strada Alexandru Odobescu (676 metri), strada IC Brătianu (525 metri), strada Mihai Eminescu (315 metri), strada Morii (525 metri), strada Nicolae Titulescu (572 metri), strada Belșugului (526 metri), strada Ștefan Demetrescu (570 metri), strada Soarelui (60 metri), strada Ion Dolănescu (521 metri); sat Nicolae Bălcescu – strada Centrală (806 metri), strada Vlad Țepeș (517 metri), strada Fierăriei (517 metri), strada Al. Ioan Cuza (1027 metri); sat Gălățui – strada Nichita Stănescu (387 metri). În cadrul primei etape a Programului Național de Dezvoltare Locală, cu o alocare guvernamentală de 9.111.596 lei, s-au modernizat și asfaltat străzi pe o lungime de 11.768 metri, în satele Alexandru Odobescu (3.747 metri) și Nicolae Bălcescu (8.021 metri). Au fost modernizate și asfaltate următoarele drumuri de interes local: sat Alexandru Odobescu – strada Antiaeriană (612 metri), strada Crinului (524 metri), strada Dorobanți (593 metri), strada George Bacovia (314 metri), strada Ion Creangă (655 metri), strada Speranței (524 metri), strada Unirii (525 metri), sat Nicolae Bălcescu – strada Avram Iancu (973 metri), strada Eremia Grigorescu (989 metri), strada Grădiniței (1026 metri), strada Mihai Viteazu (1026 metri), strada Poșta Veche (1029 metri), strada Primăriei (1028 metri), strada Viilor (408 metri), strada Vlad Țepeș (515 metri), strada Mircea cel Bătrân (1027 metri). În total, lungimea drumurilor modernizate, în ultimii 4 ani, în comuna Alexandru Odobescu, cu fonduri venite prin cadrul Programului Național de Dezvoltare Locală, este de 19.312 metri liniari. Cu fonduri provenite de la Uniunea Europeană, ne spune Nicolae Eremia, primarul comunei Nicolae Bălcescu, prin Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală, se introduce rețea de canalizare pentru satul Gălățui, pe o lungime a coloanei de 5 kilometri, prevăzută cu stație de epurare proprie. În schimb, celelalte două sate, Nicolae Bălcescu și Alexandru Odobescu, beneficiază de coloană de canalizare care acoperă circa 60 la sută din gospodării, lucrare derulată tot cu bani europeni proveniți prin Programul Operațional Sectorial de Mediu. Se lucrează la Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenție (DALI), pentru accesarea fondurilor necesare executării de extindere și racorduri la rețeaua de canalizare introdusă în cele două sate. Satul Gălățui, beneficiar de rețea de canalizare, are în componență 200 de gospodării, iar stația de epurare va fi separată față de cea care deservește celelalte două sate câtă vreme o coloană care să deservească toate satele comunei ar fi însemnat extinderea acesteia pe o lungime de încă 5 kilometri. “Dacă extindeam coloana de canalizare cu încă 5 kilometri, ar fi însemnat toată rețeaua de canalizare, în lungime, pentru tot satul Gălățui. Așa că facem rețeaua proprie care să deservească satul Gălățui, în ideea că, în viitor, să putem executa și lucrări de asfaltare, pentru același sat.” Pentru satele Nicolae Bălcescu și Alexandru Odobescu, unde există rețea de canalizare și care au în componență circa 400 de gospodării fiecare, primarul Niculae Eremia estimează că se vor racorda efectiv 300 de gospodării. La momentul actual, metrul cub de apă, în comună, este de 2,7 lei, urmând ca gospodăriile care se racordează la rețeaua de canalizare să suporte un cost total de 4,7 lei pe metru cub.

Comuna Roseți

9.755 de metri liniari de drumuri de interes local se vor reabilita și asfalta, în cadrul celei de-a doua etape a Programului Național de Dezvoltare Locală, în comuna Roseți, cu o alocare prevăzută de la bugetul de stat în sumă de 6.759.933 lei. Se vor reabilita și asfalta următoarele drumuri de interes local: strada Borcea (827 metri), strada Lotus (110,5 metri), strada Cocorilor – tronson I + tronson II (196 metri), strada Apelor (113 metri), strada Plopilor (92 metri), strada Păcii (234,5 metri), strada Arinului (139 metri), strada Rozelor (113,5 metri), strada Crinului (364 metri), strada Falezei (289 + 6 metri), strada Al. I. Cuza (289 metri), strada Zambilelor (153,5 metri), strada Ștefan Voievod – tronsonul I (280,5 metri), strada Viilor – tronson I + tronson II (159 metri), strada Mihai Viteazu – tronson IV (174 metri), strada Constantin Brâncoveanu – tronson I (117 metri), strada Matei Basarab (712 metri), strada Avram Iancu (695 metri), strada Crișan (666 metri), strada Cloșca (643 metri), strada Horea (617 metri), strada Grânelor (620 metri), strada Gheorghe Folescu – tronson II (736 metri), strada Gral Popescu Ion Oiță – tronson II (570 metri), strada Fortuna – tronson I + tronson II (442,5 metri), strada Sportului (406 metri). Partea de nord a satului Roseți, cuprinsă între strada Matei Basarab și strada Grânelor, unde se află zona cu loturi noi de casă, intră în noul program de asfaltare. Strada Grânelor, care reprezintă ultima cale circulabilă din zona de nord, va face legătura cu strada Gheorghe Folescu și cu DJ 211, unul din multiplele drumuri de pământ cu statut de drum județean, acesta legând comuna Roseți de zona prevăzută drept parc industrial și de DN3A, în dreptul cătunului Mărculești-Gară. La acest moment, în cadrul lucrărilor de modernizare de drumuri de interes local, în comuna Roseți, există facturi nedecontate în valoare de 800.000 lei. “PSD a avut darul, așa are darul, de fiecare dată când lasă o guvernare, lasă impresia celorlalți care vin și-o preia, că e o guvernare eșuată. Nu știu cum se face, ori că ăștia au fost prea deștepți, ori c-au fost nu știu cum, că au ascuns banii, nu-i mai găsesc ăștia. Ăia aveau, ăștia nu au! Nu știu ce să mai cred!” Pentru finalizarea acestor lucrări, comuna Roseți mai are nevoie de suma de 2.000.000 de lei, din totalul de 6.759.933 lei, alocat de la bugetul de stat. Pentru străzile cuprinse în programul de reabilitare, în cadrul etapei a doua a Programului Național de Dezvoltare Locală, lucrările sunt aproape de final, urmând să se toarne stratul de asfalt. În schimb, pentru celălalt proiect finanțat tot din fonduri guvernamentale, s-a alocat suma de 6.779.422 lei, reprezentând reabilitare și modernizare Școala Gimnazială Iancu Rosetti, iar ordinul de începere a lucrărilor va fi dat în câteva zile. “Se va veni cu organizarea de șantier. Eu și directorul școlii cred că ne-am organizat foarte bine, știm ce avem de făcut.” Școala din Roseți, care cuprinde 5 corpuri, este extrem de veche. Deja, două clase își desfășoară cursurile în căminul cultural și el recent renovat. Corpul A, care are regim de construcție parter + etaj, e construit în perioada 1959 – 1963; corpul B, în regim parter, cu destinație școală generală cu clasele I-VIII, e finalizat în anul 2014; două anexe, una cu regim de depozitare, cu o suprafață de 95 mp, e construită în perioada 1980 – 1985, în vreme ce cealaltă, regim parter, ca amplasament pentru centrala termică, e construită în perioada 2010 – 2014, având o suprafață desfățurată de 36 mp. În schimb, corpul C, folosit drept școală generală, cu regim parter, este construit în 1881, având o suprafață de 585 mp, în vreme ce corpul D, tot cu același regim, cu o suprafață de 180 mp, e construit în anul 1904. Corpul E, tot cu destinație de școală generală cu clasele I-VIII, regim parter, situat pe strada Dunărea, cu o suprafață de 337 mp, are anul de construire 1907. Acestea au fundații făcute din piatră de râu. Nicolae Râjnoveanu, primarul comunei, nu are, însă, certitudinea, la acest moment, că acest contract de reabilitare a unității de învățământ, din localitate, se va mai derula. “Nu știu ce se va întâmpla, din acest punct de vedere, dar eu cred că pentru educație trebuie să facem astfel de eforturi financiare”. Comuna Roseți are angrenat, în procesul educațional, un număr de 800 de copii, fiind printre puținele localități cu spor natural pozitiv. “Eu sper ca măcar aceste contracte, care sunt semnate, care se află în derulare, să fie respectate. Vă mai spun că, spre exemplu, ca să accesezi astfel de fonduri, îți trebuie o perioadă de circa un an și jumătate, dacă nu intervin anumite sincope, mai precis contestații duse în fața instanțelor. Asta trebuie să se înțeleagă: până la declanșarea efectivă a lucrărilor, marja de timp este de minim un an.”

Comuna Independența

Se fac noi investiții în infrastructura comunei Independența, ne spune primarul Lică Voicu, prin finanțare venită de la Ministerul Dezvoltării, prin Programul Național de Dezvoltare Locală, cu o finanțare de la bugetul de stat în valoare de 7.475.209 lei, însemnând modernizare și asfaltare drumuri de interes local în satul Potcoava. “E satul în care nu s-au făcut astfel de investiții, în vreme ce celelalte sate, Independența și Vișinii, au suferit transformări importante din acest punct de vedere, prin atragerea de fonduri guvernamentale sau prin proiecte transfrontaliere. În tot acest timp, s-a lucrat în paralel la documentația pentru asfaltarea de străzi și în satul Potcoava, care este sat component al comunei Independența”. Satul Potcoava beneficia de căi de rurale de pământ, în vreme ce alte străzi erau pietruite, într-o proporție oarecum nesemnificativă. În satul potcoava, în cadrul etapei a doua a Programului Național de Dezvoltare Locală, s-au asfaltat străzile: 1, pe o lungime de 909 metri liniari; 2, pe o lungime de 821 metri liniari; 3, pe o lungime de 722 metri liniari, 4, pe o lungime de 815 metri liniari; 5, pe o lungime de 323 metri liniari; Câmpului, pe o lungime de 1110 metri liniari; Zorele, pe o lungime de 1053 metri liniari; Smârdan, pe o lungime de 632 metri liniari, Morii, pe o lungime de 652 metri liniari. Valoarea contractuală a acestor lucrări a fost de 6.709.418 lei, însemnând reabilitări și asfaltări de drumuri de interes local, în satul Potcoava, pe o lungime de 7,05 kilometri. Strada Morii e chiar la marginea de est a satului, reprezentând drumul de acces către zonele agricole, în vreme ce strada Câmpului intersectează drumul județean 307 A, chiar prin centrul satului. Străzile 1, 2, 3, 4 și 5 sunt paralele cu drumul județean, toate fiind, până la momentul reabilitării, drumuri de pământ, în vreme ce străzile perpendiculare pe acesta sunt Morii, Smârdan, Zorele, Câmpului, Cireșului, Melodiei și Doamnei. “Stadiul execuției este de 75 la sută. S-a turnat și stratul de asfalt. Practic, s-a făcut ceea ce interesa cel mai mult. Mai avem indicatoarele și podețele și am finalizat acest proiect. Constructorul are la dispoziție 12 luni pentru a-l finaliza, iar de la declanșarea lucrărilor au trecut 6 luni, urmând ca el să fie predat în primăvara anului viitor.” Celelalte străzi rămase nemodernizate, din satul Potcoava, vor intra în cadrul altui proiect de reabilitare, cu fonduri provenite de la Fondul de Dezvoltare și Investiții. La acest moment, satul Potcoava mai are străzi nereabilitate pe o lungime de 3,8 kilometri, iar suma necesară pentru modernizarea și asfaltarea acestora, conform studiului de fezabilitate, este de 5 milioane de lei. Din bugetul local, s-a asfaltat, în satul Potcoava, strada Școlii, în vreme ce în satul Independența, pe strada Unirii, s-au executat acostamente, valoarea totală a acestor lucrări fiind de 452.185 lei. În schimb, rețeaua de apă în satul Potcoava, satul Vișinii și canalizarea pentru satul Independența fac parte din documentația depusă în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare, derulat prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Ecoaqua. “Cred că sunt 3-4 ani de când s-au predat documentele. Chiar și când am solicitat bani, prin programul Național de Dezvoltare Locală, am solicitat și pentru introducere rețea de alimentare cu apă pentru satul Vișinii. Am încercat să lucrăm punctual: am cerut bani pentru apă, la Independența, acum cer și pentru Vișinii, după care pentru satul Potcoava. Ni s-a răspuns să ne adresăm către alte fonduri, adică spre acest program operațional infrastructură Mare. Iar pentru a accesa acești bani, prima condiție a fost să facem parte dintr-o asociație de dezvoltare, în cazul nostru Ecoaqua. În aceste condiții, am fost nevoiți să dăm, în delegare de gestiune, rețeaua de apă din satul Independența, urmând să așteptăm finanțarea pentru cele trei obiective importante, rețea de apă în Vișinii și Potcoava și rețea de canalizare în satul Independența”. O astfel de investiție, pentru cele 3 sate, are o valoare de 22 de milioane de lei, echivalentul a circa 5 milioane de euro, conform studiilor de la acest moment, bani pe care bugetul local nu-i poate acoperi vreodată.

Comuna Modelu

11.338.085 lei este suma alocată comunei Modelu, în cadrul primei etape a programului Național de Dezvoltare Locală, fondurile fiind guvernamentale, bani necesari pentru derularea a două investiții de strictă necesitate: înființare rețea de canalizare și stație de epurare și modernizare, extindere, dotare și împrejmuire Grădinița cu program normal nr. 1. Ambele lucrări sunt aproape finalizate, stadiul modernizării, extinderii, dotării și împrejmuirii grădiniței prinse în acest proiect fiind de 95 la sută. Lucrările la rețeaua de canalizare au demarat în 2016, însă executantul a intrat în insolvență, iar proiectul a trebuit refăcut și scos din nou la licitație. A avut loc recepția lucrării, iar rețeaua de canalizare, cu stație de epurare și 7 stații de pompare, deservește toți locuitorii comunei. La acest moment, se lucrează la întocmirea proiectului tehnic pentru realizarea de racorduri la rețeaua de canalizare. Totodată, tot în stadiul final al execuției se află și construirea Grădiniței nr. 2, aceasta fiind ridicată pe locul unei foste clădiri a fostei Cooperative Agricole din localitate, indicatorii tehnico-economici actualizați fiind aprobați, prin hotărâre a Consiliului Local Modelu, la data de 28.02.2019, valoarea totală a investiției fiind de 1.250.850 lei. Pentru etapa a doua a aceluiași program, ne spune Gheorghe Dobre, primarul comunei Modelu, comunei pe care o administrează i s-a alocat suma de 10.135.093 lei pentru modernizarea de drumuri de interes local. “Lucrările au fost demarate în urmă cu o lună, iar la acest moment s-au executat terasamentele și cota dată de borduri la un nivel de 50 la sută.” Pentru această parte a proiectului, se așteaptă efectuarea primei plăți a executantului, fapt care ar conduce la deblocarea situației de lucrări, în așa fel încât acestea să fie finalizate, prin turnarea finală a covorului asfaltic, până la venirea iernii. Se înregistrează datorii restante, pentru acest proiect, în valoare de 2.000.000 lei. “Factura e depusă la Ministerul Dezvoltării, dar la acest moment sunt doar promisiuni că situația se va debloca foarte curând. Vor fi achitate toate situațiile de plată înregistrate.” Proiectul prevede nu numai execuția de terasamente, dar și de trotuare și rigole carosabile. “Nu poți abandona niște proiecte contractate și cu lucrări deja executate. Înțeleg că s-ar dori închiderea programului Național de Dezvoltare Locală, însă problema e că acesta trebuie închis după ce ți-ai onorat toate contractele și toate situațiile de plată.” Gheorghe Dobre, primarul comunei Modelu, afirmă că este de acord cu închiderea Programului Național de Dezvoltare Locală. “Acesta trebuie să devină un program pentru construirea sau reabiltarea drumurilor de interes național, în primul rând, nu pentru Jegălia, Modelu sau Dichiseni, câtă vreme datoria administrației publice locale este să atragă fonduri externe pentru derularea de investiții, fie că vorbim de drumuri de interes local, de rețea de apă potabilă sau de rețea de canalizare. Banii din PNDL trebuie folosiți pentru construirea de spitale, de autostrăzi, școli, nu de asfaltarea de drumuri, pe câmp sau pe la marginea satelor.” În fapt, primarul Gheorghe Dobre afirmă că unele lucrări executate, prin PNDL, în special rețelele de apă și canalizare, sunt dublate câtă vreme acestea intră în categoria investițiilor finanțate cu bani europeni, prin Programul Operațional Infrastructură Mare. “S-a lucrat haotic. Nu înțeleg cum pot fi alocate fonduri pentru executarea de infrastructură rutieră câtă vreme localitatea respectivă nu are rețea de canalizare sau, și mai grav, de apă potabilă. Sau, la urmă, cum se preconiza, ar urma să se finanțeze introducerea rețelelor de gaz. Cum să faci toate astea după ce asfaltezi? Sunt bani aruncați aiurea!”

Comuna Sărulești

Lungimea drumurilor de interes local reabilitate și asfaltate, în comuna Sărulești, în cadrul primei etape a Programului Național de Dezvoltare Locală, finanțat de Ministerul Dezvoltării, prin fonduri guvernamentale, este de 7.985 metri. Lucrarea a fost finalizată în cursul anului 2017, a avut o proiecție financiară de 9.929.509 lei, iar patru sate componente beneficiind de sumele puse la dispoziție. În Sărulești-Gară, s-au reabilitat și asfaltat drumuri pe o lungime de 4.285 metri, în satul Săndulița, lungimea drumurilor reabilitate și asfaltate este de 1.450 metri, în Sărulești s-au reabilitat și asfaltat drumuri pe o lungime de 1.350 metri, în vreme ce satul în Solacolu, dispus într-o zonă aproape pustie și care are acces la drumul național și, implicit, la asfalt, doar prin intermediul drumului județean 402, care este un drum de pământ, s-au reabilitat și asfaltat străzi de interes local pe o lungime de 900 de metri. Tot în cadrul primei etape a Programului Național de Dezvoltare Locală, comuna Sărulești a beneficiat și de o altă investiție, cu bani guvernamentali, reprezentând lucrări de reabilitare și modernizare pentru Grădinița nr. 3, din satul Săndulița. Banii alocați acestei lucrări au fost în valoare de 386.881 lei. Alte trei investiții majore au fost atribuite comunei Sărulești, în cadrul celei de-a doua etape a Programului Național de Dezvoltare Locală, reprezentând: 1. extindere și modernizare rețea de alimentare cu apă – 7.367.235 lei; 2. înființare rețea de canalizare și stație de epurare biologică, aceasta urmând să deservească satele Sărulești-Gară și Săndulița – 8.412.709 lei; 3. reabilitare Școala gimnazială nr. 1 din satul Sărulești-Gară – 4.169.637 lei. Pentru cele două etape ale acestui program derulat prin Ministerul Dezvoltării, comuna Sărulești a reușit să atragă fonduri guvernamentale în sumă de 30.265.971 lei. Suma de 2.441.710 lei a fost atrasă, prin Compania Națională de Investiții, pentru construirea căminului cultural din satul Sărulești-Gară, lucrare finalizată și predată la cheie în cursul anului trecut. În numai câțiva ani, valoarea investițiilor atrase, în comuna Sărulești, se ridică la suma de 7 milioane de euro.

Comuna Dorobanțu

4.099 este lungimea străzilor reabilitate și asfaltate din comuna Dorobanțu, cu un cost total estimat de 5.407.333 lei, din care valoare construcții-montaj de 4.547.034 lei. Prin alocare guvernamentală, comunei Dorobanțu, ne spune primarul Vasile Stoica, i s-a repartizat suma de 5.321.304 lei necesară modernizării de drumuri de interes local în satul Dorobanțu. În procente, străzile reabilitate reprezintă nici 10 la sută din lungimea drumurilor de interes local din cele trei sate componente ale comunei – Dorobanțu, Vărăști și Boșneagu. În acest an, au fost reabilitate, în satul Dorobanțu, străzile: Mihai Viteazu (949 metri liniari), Constantin Brâncoveanu (1050 metri liniari), Tudor Vladimirescu (1.052 metri liniari) și Ion Heliade Rădulescu (1048 metri liniari). Străzile sunt perpendiculare cu drumul național 31 și au o lățime a părții carosabile cuprinsă între 4 și 5,5 metri. S-au executat: îmbrăcăminți asfaltice – 20.341 metri pătrați; rigole carosabile – 840 metri liniari; podețe (mici) intrări în curți – 99 bucăți; podețe (mari) intrări în curți – 104 bucăți; indicatoare circulație – 96 bucăți; marcaje longitudinale – 4,10 kilometri; indicatoare circulație – 80 bucăți. E pentru prima dată când, în comuna Dorobanțu, există străzi asfaltate, altele decât cele de interes național sau județean, câtă vreme, în 2012, toate străzile erau de pământ, ulterior fiind pietruite în cea mai mare parte. În cursul anului 2015, pe lista eligibilă a proiectelor depuse la Ministerul Dezvoltării, a fost inclus și un alt proiect de reabilitare și asfaltare a drumurilor de interes local, din satul Dorobanțu. În acest an, a fost depus un alt proiect pentru modernizarea străzilor de interes local din satul Vărăști și Boșneagu, cu bani proveniți de la Fondul de Dezvoltare și Investiții. Se are învedere reabilitarea și asfaltarea următoarelor străzi: satul Vărăști – strada Decebal (1159 metri liniari), strada Mihai Racoviță (1066 metri liniari), strada Alexandru cel Bun (992 metri liniari) și strada Bogdan I (879 metri liniari); satul Boșneagu – strada Mostiștei (1853 metri liniari). Lungimea totală a străzilor cuprinse în acest proiect este de 5.951 metri. O astfel de investiție, pe plan local, ar însemna crearea de condiții optime de desfășurare a activității agenților economici din zonă; creșterea volumului și calității transportului, precum și satisfacerea la un nivel corespunzător a nevoilor de deplasare atât a locuitorilor, cât și a celor care tranzitează aceste sate; atragerea de potențiali investitori prin asigurarea unor rețele de drumuri la standarde optime. Proiectul prevede: indicatoare rutiere – 89 bucăți; marcaje – 13,3 kilometri; acostamente împietruite – 2330 metri pătrați; zid de sprijin – 40 metri; parapeți de protecție – 130 metri; rigole de pământ – 8055 metri; rigole carosabile – 481 metri; intrări în curți mari – 229 bucăți; intrări în curți mici – 236 bucăți. La această dată, se află în faza de licitație proiectul pentru construirea Centrului Cultural Multifuncțional Dorobanțu,lucrare derulată prin Compania Națională de Investiții. Va avea un regim de înălțime P + 1 (parțial) – 10,6 metri, cu următoarele suprafețe: 675 metri pătrați suprafața construită la sol; 253 metri pătrați suprafața construită la etaj; 928 metri pătrați suprafața construită desfășurată; 791 metri pătrați suprafața utilă. La parter, sunt prevăzute următoarele spații: windfang (vestibul) – 9,26 mp; foyer – 121 mp; garderobă – 11 mp; spațiu multifuncțional – 55,9 mp; oficiu – 17 mp; sală multifuncțională – 170 mp; scenă – 76 mp; hol – 6,75 mp; spațiu depozitare – 22,5 mp; hol acces – 16 mp; cabine artiști – 14,6 mp; vestiar + grup sanitar bărbați – 7,31 mp; vestiar + grup sanitar femei – 7,31 mp; hol, grup sanitar – 12 mp; grup sanitar persoane cu dizabilități – 4,5 mp; grup sanitar bărbați – 10,5 mp; grup sanitar femei – 15 mp; spațiu tehnic – 11,45 mp. La etaj, se vor amenaja următoarele spații: hol – 30,5 mp; birou administrativ – 15 mp; bibliotecă / mediatecă – 61 mp; depozitare – 9,4 mp; atelier 1 – 31,91 mp; atelier 2 – 38,91 mp; sas – 2,5 metri; grup sanitar bărbați – 4,48 mp; grup sanitar femei – 6,49 mp.

Orașul Lehliu Gară

Prin Fondul de Dezvoltare și Investiții, orașului Lehliu-Gară i s-a aprobat suma de 39.360.498 lei, pentru modernizarea străzilor atât în orașul Lehliu-Gară, cât și în cele două sate componente, Răzvani și Buzoieni. În satul Răzvani, vor fi modernizate și asfaltate 18 de străzi:, acestea fiind, în prezent acoperite cu piatră spartă sau piatră de râu, grosimea stratului variind între 17 și 3 centimetri. Se vor reabilita și asfalta străzile: Lalelelor (17 cm piatră spartă), Toamnei (3 cm de piatră spartă), Lucian Blaga (15 cm de piatră de râu), Narciselor -tronson I (12 cm de piatră de râu), Zorilor (3 cm de piatră spartă), Vasile Alecsandri (17 cm de piatră de râu), Ion Luca Caragiale (15 cm de piatră de râu), Crizantemelor – tronson I (3 cm de piatră spartă), Sfântul Constantin – tronson I (18 cm de piatră de râu), Trandafirilor – tronson I (19 cm de piatră de râu), Nufărului – tronson I (4 cm de piatră spartă), Verii (18 cm de piatră de râu), Narciselor – tronson II (12 cm de piatră de râu), Crizantemelor – tronson II (3 cm de piatră spartă), Sfântul Constantin – tronson II (18 cm de piatră de râu), Trandafirilor – tronson II 19 cm de piatră de râu), Nufărului – tronson II (4 cm de piatră spartă), 1 Decembrie (4 cm de piatră spartă), Veseliei (15 cm de piatră de râu), Bujorilor (11 cm de piatră de râu), Tineretului (11 cm de piatră de râu), Cetățuiei (4 cm de piatră spartă) și Nicolae Bălcescu (5 cm de piatră spartă). În satul Buzoieni, drumurile de interes local sunt pietruite, cu un nivel al stratului, fie de piatră de râu, fie de piatră spartă, cuprins între 22 și 4 centimetri. Străzile cuprinse în proiectul de reabilitare și asfaltare sunt: Magnoliei (22 cm de piatră spartă), Marin Preda (4 cm de piatră spartă), Teiului 10 cm de piatră de râu), Luceafărului (10 cm de piatră de râu), Stejarului (10 cm de piatră de râu), Culturii (14 cm de piatră de râu), Sfântul Nicolae (5 cm de piatră spartă), Speranței (4 cm de piatră spartă), Rozelor (18 cm de piatră de râu), Ion Creangă (14 cm de piatră de râu), Primăverii (5 cm de piatră spartă) și Aleea Cimitirului (15 cm de piatră de râu). În Lehliu-Gară, străzile cuprinse în program sunt: Apusului (drum de pământ), Luminișului (drum de pământ / 30 cm de piatră spartă pe o lungime de 150 metri), Pădurii (10 cm de piatră spartă), Mătășii (drum de pământ), Intrarea din TCIF (strat de 10 cm de beton degradat + 10 cm de piatră spartă), Intrarea Ritmului (strat de 10 cm de beton degradat + 10 cm de piatră spartă), Intrarea industriei (strat de 10 cm de beton degradat + 10 cm de piatră spartă), Serei, Mihai Viteazu (drum de pământ), Cheșcă Ion (drum de pământ), Mircea cel Bătrân (drum de pământ), Elefterie Papadisia (13 cm de piatră spartă), Fermierului (strat de 10 cm de beton degradat + 10 cm de piatră spartă), Scriitor Nicolae Velea – tronson III (5 cm de piatră spartă), Spicului (strat de 10 cm de beton degradat + 10 cm de piatră spartă – 300 metri), Scriitor Nicolae Velea – tronson II (18 cm piatră spartă), Scriitor Nicolae Velea – tronson I (18 cm de piatră spartă), Mihail Sadoveanu (18 cm de piatră spartă), Dr. Rameta Ion (20 cm de piatră spartă), Valahia (8 cm de piatră spartă), Prof. Zafiu Marin (15 cm de piatră spartă), Prof. Ioniță Dumitru (27 cm de piatră spartă), Belșugului (10 cm de beton degradat + 10 cm de piatră spartă), George Coșbuc (10 cm de beton degradat + 10 cm de piatră spartă), Valea Seacă (5 cm de piatră spartă), Parcului (stradă de pământ), Pista DN3 (drum de pământ), Vlăstarului (drum de pământ). Lungimea străzilor cuprinse în programul de reabilitare și asfaltare este de 26.959 metri liniari, semnându-se deja contractul de finanțare, iar ca procedură urmează depunerea documentațiilor în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Iulian Iacomi, primarul orașului, spune că toată localitatea, la acest moment, este un adevărat șantier. Au fost demarate lucrările pentru reabilitarea rețelei de alimentare cu apă potabilă, pe o lungime de 4094 metri liniari, străzile afectate de această investiție fiind: Făurei, Pompieri, Tufănelelor, Crinului, Bărăganului, Soarelui, Victoriei, Plopului, Grădinari, Competrolului, Nicolae Titulescu și Bulevardul Gării, valoarea investiției fiind de 2.527.996 lei, bani veniți prin Ministerul Dezvoltării, în cadrul celei de-a doua etape a Programului Național de Dezvoltare Locală. Tot în execuție se află și proiectul de reabilitare a rețelei de canalizare, pe străzile Orizont, Gării, Măcinului, Alexandru Odobescu, Pompieri, Crinului, Bărăganului, Soarelui, Victoriei, Farmaciei, Morii, Competrolului și Nicolae Titulescu. Banii sunt veniți tot prin Ministerul Dezvoltării, prin PNDL II, suma alocată de la bugetul de stat fiind de 5.789.337 lei. Totodată, urmează semnarea actului de concesiune pentru înființarea a 16 kilometri de rețea de gaze naturale, în satul Răzvani, proiect cu o valoare de 3.134.000 lei.

Articole asemănătoare

Lipsa de infrastructură ucide / Nepăsarea criminală a PSD-iştilor costă vieţi

publish@calarasisud.ro

DSVSA CĂLĂRAȘI: Un nou focar de gripa aviară confirmat în Bulgaria

publish@calarasisud.ro

Senatorul Filipescu cere bani pentru drumuri, Spitalul Călărași și reabilitarea Palatului Prefecturii

publish@calarasisud.ro

Lasă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și folosirea datelor dvs. pe acest site web.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest website foloseşte cookie-uri proprii cât şi cookie-uri adăugate de terţi, pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Respectând prevederile legii 677/2001 vizând protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și la libera circulație a acestor date, SC GRUPEX 2000 SRL este înscrisă la ANSPDPC ca operator de date cu nr. 0019559 . Clientul companiei SC GRUPEX 2000 SRL își exprimă în mod expres consimțământul ca datele sale personale să fie preluate, stocate și prelucrate prin sisteme manuale și automate în următoarele scopuri: livrarea de servicii, îmbunătățirea conținutului furnizat, activități statistice sau de raportare. Accept Citește mai departe...