Călărași SUD
Actualitate

Localitățile călărășene, realități și perspective

banner

Comuna Jegălia

Aurel Vasile, primarul comunei Jegălia, afirmă că nu e preocupat pentru câștigarea unui nou mandat de primar câtă vreme realegerea sa, pentru un al treila mandat, este un fapt implicit, subînțeles. Declară că tot ceea ce-și dorește este ca, în comună, să se creeze o stare de normalitate a condițiilor de trai, comparative cu cele din zonele rurale din vestul Europei, astfel încât tinerii să nu mai fie nevoiți să plece, după un trai mai bun, pe alte meleaguri. “Vreau să-mi aduc copiii acasă”, spune acesta. Dorința acestuia are un suport temeinic în realitate câtă vreme, în urmă cu 8 ani, în toată comuna, pentru fiecare din satele componente, Jegălia, Gâldău și Iezeru, exista o singură stradă pietruită, toate celelalte fiind străzi de pământ. În prezent, drumurile de interes local sunt asfaltate într-un procent de 85 la sută. Normalitatea, la Jegălia, a însemnat, prima dată, aceste investiții în infrastructura rutieră, locuitorii făcând astfel trecerea de la cizme și galoși la pantofi sport sau cu toc. Totodată, a însemnat modernizarea unităților școlare, fapt reflectat ulterior și în performanțele școlare obținute de elevi. În cursul anului 2018, investițiile în unitățile de educație au fost consistente. Dotarea cu echipamente, mobilier specific didactic şi de laborator şi dotări independente pentru Școala Gimnazială nr.1, Jegălia reprezintă o investiție de 713.697,60 lei, în vreme ce dotarea cu echipamente, mobilier specific didact şi dotări independente pentru Grădiniţa cu program normal nr. 1 a avut o valoare aprobată de 162.405,19 lei. S-au acordat, prin intermediul Consiliului local al comunei Jegălia, stimulente pentru copiii cu rezultate bune la învățătură. Olimpicii, premianții au fost recompensați cu diferite bunuri de uz practic, însemnând excursii, biciclete sau tablete. “Am recompensat și cadrele didactice ai căror elevi au avut rezultate meritorii, începând de la educator și învățător”. Astfel s-a completat un cadru competițional atât în rândul elevilor, cât și al dascălilor. Procentul de promovare a examenului de capacitate, pe raza comunei Jegălia, datorită acesto măsuri, a fost de aproximativ 80 la sută. “Chiar și-n condițiile cu totul speciale existente în învățământ, în acest an, rezultatele au fost mulțumitoare.” Comuna Jegălia are 4.300 de locuitori, iar procentul celor care derulează activități remunerate, în baza unui contract de muncă, este undeva sub 10 la sută. În localitate, numărul pensionarilor este de 1.800, ceea ce înseamnă cam 40 la sută din numărul total al locuitorilor. 80 de persoane prezintă dizabilități grave, iar alte 40, tot persoane în vârstă, beneficiază de ajutoare sociale. Modernizarea comunei Jegălia înseamnă și execuția etapei a doua de modernizarea a drumurilor de interes local, finanțată de Ministerul Dezvoltării, în cadrul etapei a doua a Programului Național de Dezvoltare Locală, acesta având o valoare eligibilă de 8.039.060 lei. Această sumă reprezintă 3500 de metri liniari de străzi asfaltate în satul Iezeru, la care se adaugă înca 2000 de metri liniari de străzi asfaltate, în satul Jegălia. “Lucrările sunt în execuție. La momentul de față, pe acest proiect, avem drumuri finalizate, în satul Gâldău, pe o lungime de 2000 de metri liniari.” Cu acest proiect, lungimea drumurilor de interes local asfaltate este de 22 de kilometri. Diferența, de încă 7 kilometri, va fi modernizată cu fonduri prin Compania Națională de Investiții, însemnând inclusiv o centură pentru utilajele agricole. În schimb, proiectul de modernizare a rețelei de apă și introducerea rețelei de canalizare și stație de epurare, implementat prin Asociația de Dezvoltare Apă-Canal Constanța, prin operatorul regional Raja SA Constanța, are aceste trei componente: apă, canalizare, stație de epurare, cu o valoare totală de 18 milioane de euro. Valoarea consistentă a acestui proiect, dar și durata oarecum largă de execuție, se darorează faptului că rețeaua de apă, pe raza comunei, în cele trei sate componente, Jegălia, Iezeru și Gâldău, funcționa cu trei stații de apă separate, deservite de câte două puțuri.

Comuna Dichiseni

Iulain Radu consideră că e firesc să-și mențină calitatea de primar al comunei Dichiseni și începând cu toamna acestui an, aducând în acest sens și câteva argumente majore. Spre exemplu, în ultimii 3 ani, a reușit să acceseze și să deruleze 5 proiecte majore în interesul comunității. Astfel, pe raza comunei s-au atras fonduri totale, în această perioadă, de 6.008.020 lei. Este vorba de următoarele proiecte: 1. Modernizare drumuri de interes local, contract semnat la data de 3.04.3018, finanțat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, prin Programul Național de Dezvoltare Locală, cu o valoare totală de 2.205.270 lei, cu termen de finalizare – 2.04.2022; 2. Extindere rețea de apă potabilă în sat Coslogeni și branșamente la rețeaua de apă potabilă, pentru satele Dichiseni, Coslogeni și Satnoieni, contract semnat la data de 6.03.2018, finanțat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, prin Programul Național de Dezvoltare Locală, cu o valoare totală de 661.495 lei, cu termen de finalizare – 5.03.2022; 3. Înființare teren sport și dotări aferente, contract semnat la data de 27.08.2018, finanțat de Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, prin Programul Național de Dezvoltare Rurală, cu o valoare totală de 125.632 lei, cu termen de finalizare – 26.08.2021; 4. Construcții grădinițe în regiunea Sud-Muntenia, contract semnat la data de 22.11.2018, finanțat de Ministerul Educației Naționale, prin Programul Operațional Regional, cu o valoare totală de 1.332.949 lei; 5. Reabilitare, modernizare, extindere și dotare cămin cultural în satul Dichiseni, contract semnat la data de 4.08.2017, finanțat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, prin Compania Națională de Investiții, cu o valoare totală de 1.682.674 lei. La acest moment, se lucrează din plin la modernizarea drumurilor de interes local, urmând ca stratul de asfalt să fie turnat peste aproximativ 3 săptămâni, de neclară acesta. Drumurile de interes local reabilitate și modernizate, prin etapa a doua a Programului Național de Dezvoltare Locală, sunt: Begoniei, cu o lungime de 283 metri; Cactusului, cu o lungime de 152 metri; Crinului, cu o lungime de 94 metri, Ferigii, cu o lungime de 246 metri; George Coșbuc, cu o lungime de 228 metri, Grigore Alexandrescu (tronson 1), cu o lungime de 318 metri; Lavandei, cu o lungime de 76 metri; Liviu Rebreanu, cu o lungime de 52 metri; Lotusului, cu o lungime de 55 metri; Macului, cu o lungime de 630 metri, Maghiranului, cu o lungime de 229 metri; Micșunelei, cu o lungime de 133 metri; Mihail Sadoveanu, cu o lungime de 901 metri; Narcisei, cu o lungime de 308 metri; Ortensiei, cu o lungime de 253 metri; Petuniei, cu o lungime de 109 metri; Ștefan Bănică, cu o lungime de 1.131 metri; Violetei, cu o lungime de 55 metri; Romaniței, cu o lungime de 259 metri; Ion Dichiseanu, cu o lungime de 640 metri; Busuiocului, cu o lungime de 185 metri; Daliei, cu o lungime de 40 metri; Garofiței, cu o lungime de 165 metri; Ion Luca Caragiale, cu o lungime de 156 metri; Iasomiei, cu o lungime de 43 metri; lalelei, cu o lungime de 176 metri; Lămâiței, cu o lungime de 302 metri; Liliacului, cu o lungime de 98 metri; Magnoliei, cu o lungime de 79 metri; Margaretei, cu o lungime de 159 metri; Mihai Eminescu, cu o lungime de 986 metri; Mușcatei, cu o lungime de 98 metri; Mușețelului, cu o lungime de 419 metri; Școlii, cu o lungime de 114 metri; Stadionului, cu o lungime de 299 metri; Toamnei, cu o lungime de 71 metri; Zambilei, cu o lungime de 167 metri; Anemonei, cu o lungime de 64 metri; Anton Pann, cu o lungime de 312 metri; Ederei, cu o lungime de 57 metri; Ghiocelului, cu o lungime de 61 metri; Ion Creangă, cu o lungime de 773 metri; Libertății, cu o lungime de 854 metri; Nufărului, cu o lungime de 239 metri; Panseluței, cu o lungime de 69 metri; Trandafirului, cu o lungime de 65 metri; Trifoiului, cu o lungime de 60 metri; Zorelei, cu o lungime de 64 metri. Se vor asfalta străzi pe o lungime de aproape 10 kilometri. Iulian Radu afirmă că regretul său este că satul Dichiseni nu se poate încadra în normele europene privind finanțarea rețelei de canalizare și construire de stație de epurare, câtă vreme acestea prevăd un număr minim de locuitori deserviți, de cel puțin 2.000 de persoane. Primarul Iulian Radu spune că e conștient de condițiile precare în care se găsea comuna, la momentul la care a aces în această funcție. “Nu mă tentează să rămân, veșnic, primar. Dar vreau să vă spun că, în 2012, în fața primăriei, se afla un panou de pe vremea regimului comunist, dintr-acela în care se lăudau fruntașii muncii socialiste. Nu se vedea primăria de bălării. Oamenii cunosc toate aceste probleme. Nu aveam alei pietonale, locuitorii deplasându-se de-a lungul drumului național, uneori cu consecințe tragice, unii dintre ei fiind victime ale unor accidente groaznice.” Din puțin, aceasta este deviza acestuia, am reușit să rămânem cu ceva în urmă, începând de la reabilitarea școlilor și grădinițelor sau construirea de săli de sport. “Știu că suntem o comunitate mică, dar ne-am implicat cu tot ce am putut, iar ca un semn că suntem pe un drum bun e dat de faptul că numărul locuitorilor, la acest moment, este mai mare cu circa 200 de persoane.”

Comuna Unirea

Comuna Unirea, în cadrul Programului Național de Dezvoltare Locală, finanțat de Ministerul Dezvoltării, a beneficiat de un singur proiect reprezentând modernizarea drumurilor de interes local, suma eligibilă fiind de 5.043.946,08 lei, adică aproximativ 1,1 milioane euro. Florian Belu, edilul comunei Unirea, e mulțumit că acest proiect a fost finalizat într-un timp scurt. Belu de neclară că a venit la primărie cu gândul de a se pune în slujba comunității. “Eu nu am o problemă de ordin material. Dețin o fermă care îmi asigură bunurile necesare unui trai decent.” A câștigat postul de primar cu gândul că experiența sa profesională poate fi valorificată în sprijinul locuitorilor din comună. Ne precizează că va candida pentru un nou mandat de primar, în toamna acestui an, pentru că nu are nimic să-și reproșeze, pe linia administrării banului public și a bunurilor comunității, dar și pentru că se simpte capabil să atraga și să aducă la îndeplinire și alte proecte. Astfel, la nivelul comunei, s-au derulat etape de modernizare și de asfaltare drumuri de interes local, astfel: 5.465 metri, cu următoarele date tehnice: lățime carosabil – 4 metri / lățime carosabil 5,5 metri; acostamente – 2 x 0,75 metri / 2 x 0,5 metri; rigole carosabile – 163,5 metri liniari; podețe O 300 – 4 metri – 193 bucăți, podețe O 300 – 1 metru – 61 bucăți. S-au modernizat următoarele străzi: Fermei – 150 metri; Dogarilor – 89 metri; Viitor – 183 metri; Constructorului – 192 metri; Libertății – 117 metri; Dacului – 192 metri, Sălcioarei – 267 metri; Agronomului – 327 metri; Borcea – 65 metri; Magnoliei – 93 metri; Școlii – 281 metri; Grădiniței – 191 metri; Pontonului – 367 metri; Livezilor – 130 metri; Grădinilor – 368 metri; Parcului – 486 metri; Dunărea – 147 metri; Vișinilor – 286 metri; Poieniței – 294 metri; Duzilor – 206 metri; Stadionului – 97 metri; Primăriei – 270 metri, Lujerului T1 – 147 metri; Lujerului T2 – 218 metri; Mușețelului – 302 metri. La data de 16 septembrie 2019, Consiliul Local al comunei Unirea, a aprobat Anexa 1 la HCL nr. 44/16.09.2019, însemnând indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții “Modernizare străzi din comuna Unirea, județul Călărași”, primarul Florian Belu declarând că acesta face parte dintr-un viitor program cu finanțare guvernamentală, prin Fondul de Dezvoltare și Investiții, din cadrul Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză, sesiunea de depunere a proiectelor fiind deschisă în acest an. Proiectul prevede o valoare totală a investițiilor în sumă de 11.197.921 lei, cu o eșalonare a plăților pe o perioadă de 4 ani, astfel: anul 1 – 339.103 lei; anul 2 – 3.718.818 lei; anul 3 – 3.570.000 lei; anul 4 – 3.570.000 lei. Lungimea străzilor propuse spre modernizare este de 6.887,86 metri, împărțite astfel: sat Oltina – strada luntrei – 144,26 metri, strada republicii – 308,04 metri; strada Sulfinei – 298,32 metri; strada Văleni – 297,13 metri, strada Toamnei – 300,60 metri, strada Primăverii – 100 metri, strada Răsăritului – 111,03 metri, strada Doinei – 89,79 metri; strada Mărășești – 90,50 metri; strada Mioarei – 409,70 metri; strada Română – 261,87 metri; sat Unirea: strada Alunului – 700 metri; strada Stejarului – 400 metri; strada Belșugului – 200 metri; strada Berzei – 200 metri; strada Trandafirilor – 69,65 metri; strada Macului – 140 metri; strada turturelelor – 132,88 metri; strada Mușețelului – 147,47 metri; strada liliacului – 848,19 metri; strada Lujerului – 341,01 metri; strada Zorilor – 305,35 metri; strada viilor – 104,86 metri; strada Fierăriei – 106,24 metri; strada Parcului – 142,86 metri; strada Înfundată – 60,97 metri; strada Duzilor (tronson dreapta) – 165 metri; strada Duzilor (tronson stânga) – 190 metri; strada Grădiniței – 94,13 metri; strada Nufărului – 128,03 metri. Drumurile sunt prevăzute cu următorii indicatori: lățime carosabil 4,00 metri / 5,50 metri; suprafața construită – 51.347 metri pătrați; acostamente – 2 x 0,75 metri / 2 x 0,50 metri; șanțuri pământ – 9.961,05 metri; șanțuri beton – 2.932,14 metri; rigole carosabile – 56 bucăți; podețe O 300-1 metru – 415 bucăți; semne circulație – 65 bucăți; marcaje rutiere – 4,35 kilometri.

Comuna Roseți

În anul 2017 a fost depus, prin Programul Național de Dezvoltare Rurală, derulat prin Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, proiectul ce viza extinderea rețelei de canalizare, modernizare și reabilitarea rețelei de distribuție a apei potabile. La acel moment, lucrările vizau executarea a două noi puțuri de captare a apei și a unui bazin de stocare cu o capacitate de 500 metri cubi. Nicolae Râjnoveanu, edilul comunei, își amintește că, imediat după anul 1990, comuna Roseți beneficia de apă prin intermediul a două puțuri, din care unul nu a fost exploatat niciodată câtă vreme apa captată nu a primit aviz de consum. Pentru a acoperi necesarul de apă potabilă din comună, aceasta era distribuită printr-o conductă venită de la fostul Combinat de Celuloză și Hârtie Călărași. “Poate lumea a uitat dar, la acele vremuri, datorită deselor întreruperi în furnizarea apei, cetățenii din Modelu și Roseți luau apă direct din Borcea, atât pentru consum propriu cât și pentru uz casnic, udat grădinile sau adăparea animalelor. Noi, fiind vârf de rețea, abia după ora 21:00 puteam capta câteva găleți de apă, pentru băut sau pentru spălat.” Nicolae Râșnoveanu cunoaște, cu siguranță, că toată rețeaua de distribuție a apei potabile era una din conducte de azbociment, acestea fiind catalogate cu efect devastator pentru sănătatea populației, având efect cancerigen recunoscut. Inițial, pe raza comunei Roseți s-au executat trei puțuri forate, rețeaua fiind extinsă la fiecare mandat. La acest moment, pe raza comunei există amenajate 9 puțuri de captarea apei, de la o adâncime medie de 100 m, captându-se a doua pânză freatică. Lucrările efective au demaract în cursul anului 2018, vizându-se extinderea rețelei de alimentare cu apă, însemnând execuția a două puțuri forate, înlocuirea rețelei de alimentare care este din azbociment, dar și aducerea la parametri a sistemului de clorinare și sistemului de infraroșii, pentru potabilizarea apei, la care se adaugă etapa a doua a extinderii rețelei de canalizare, prin efectuarea de branșamente la 400 de gospodării. La acest moment, toate aceste investiții sunt în exploatare, iar stația de epurare deservește deja 400 de gospodării. La acest moment, pentru stația de apă există o rezervă de 3 butelii de clor gazos, însemnând necesarul de clorinare a apei pe următorii 4 ani. “Niciodată, în ultimii 10 ani, și se poate verifica, nu am avut un caz de hepatită pe raza comunei Roseți, apa potabilă fiind livrată în parametri ceruți de Direcția de Sănătate Publică.” Primarul comunei Roseți, Nicolae Râjnoveanu, ne declară că sunt momente inerente când, pe rețea, se formează dopuri care nu pot fi eliminate decât prin introducerea unei presiuni suplimentare în sistemele de alimentare cu apă. “Sunt astfel de cazuri și nu există alte variante tehnice de spălare a conductelor. Când ne confruntăm cu astfel de probleme, deschidem hidranții pentru eliminarea cât mai rapidă a apei cu impurități sau, în alt caz, anunțăm populația comunei că urmează să derulăm o astfel de operațiune. Același sistem îl folosim și pentru curățarea rețelelor de canalizare. se întâmplă să avem neconcordanțe în astfel de cazuri câtă vreme depindem de anumiți operatori economici pentru a folosi sistemul acesta de mărire a presiunii pe rețea, care se efectuează cu ajutorul unei vidanje. După efectuarea unei astfel de operațiuni, o găleată-două, trei de apă e posibil să vină cu impurități, atâta tot. Oamenii tot timpul au înțeles aceste aspecte și ele nu trebuie folosite pentru a ne denigra activitatea.” Apa potabiă, la nivelul comunei Roseți, are un preț modic, de numai 2,5 lei/metru cub. Nicolae Râjnoveanu este primarul comunei din anul 2000, înainte de acest an având două mandate de viceprimar. Nu ne poate face o descriere a comunei, la momentul la care a ajuns să osupe un post în administrația publică locală. “Aici, din toamnă până în primăvară, nu lăsai cizmele din picioare, asta ca să fiu succint și să puteți înțelege situația. În rețeaua de drumuri stradale, existau gropi în care, toamna sau iarna, te puteai îneca. Era nenorocire.” Numai anul, trecu, pe raza comunei Roseți s-au reabilitat și modernizat drumuri de interes local pe o lungime totală de 9,749 kilometri, astfel: • str. Borcea L= 827 m • Str. Lotus L= 100.5 m • Str. Cocorilor (tr. I + tr. II) L= 196 m • Str. Apelor L= 113 m • Str. Plopilor L= 92 m • Str. Păcii L= 234.5m • Str. Arinului L= 139 m • Str. Rozelor L= 113.5 m • Str. Crinului L= 364 m • Str. Falezei L= 289 m • Str. Al.I. Cuza L= 289 m • Str. Zambilelor L= 153.5 m • Str. Ștefan Voievod (tr. I) L= 280.5 m • Str. Viilor (tr. I + tr. II) L= 159 m • Str. Mihai Viteazul (tr. V) L= 174 m • Str. Constantin Brâncoveanu( tr. I) L= 159 m • Str. Matei Basarab L= 712 m • Str. Avram Iancu L= 695 m • Str. Crișan L= 666 m • Str. Cloșca L= 643 m • Str. Horea L= 617 m • Str. Grânelor L= 620m • Str. GH. Folescu (tr. II) L= 736 m • Str. G-ral Popescu Ion Oiță (tr. II) L= 570 m • Str. Fortuna (tr. I + tr. II) L= 442.5 m • Str. Sportului L= 406 m.

Comuna Independența

Într-un singur ciclu electoral, comuna Independența a beneficiat de fonduri masive direcționate în infrastructură, provenite din bugetul Uniunii Europene sau de la nivel guvenamental și local. Voicu Lică, edilul localității, afirmă că a preluat unul dintre cele mai mari proiecte de investiții, cu finanțare europeană, la nivel de studiu de fezabilitate, recunoscându-se astfel că meritul implementării acestuia i se datorează exclusiv. Pentru două din satele componente, Independența și Vișinii, valoarea fondurilor investite în căile de rurale – drumuri publice de inters local – este de 10.339.889 lei, fără taxa pe valoarea adăugată, cu o valoare totală a proiectului de 13.437.153 lei, acesta fiind cel mai mare proiect implementat, cu bani proveniți de la Fondul European de Dezvoltare Regională, în ultimii ani, la nivelul județului Călărași. Partea de contribuție a comunei Independența a fost de numai 2,54 la sută. Astfel, s-au modernizat și asfaltat drumuri pe o lungime totală de 8.595 metri liniari, în satul Independența, și de 6.726 metri liniari, în satul Vișinii. Astfel, au fost reabilitate, modernizate și asfaltate străcile: satul Independența – strada A – 1120 ml; strada B – 1104 ml; strada Viilor – 1057 ml; strada E – 810 ml; strada Ciocârliei – 1055 ml; strada D – 996 ml; strada Bărăganului – 1060 ml; strada Oituz – 920 ml; strada Salciei – 473 ml; satul Vișinii – strada Crizantemei – 1095 ml; strada Primăverii – 1125 ml; strada Daciei – 1196 ml; strada 2 – 600 ml; strada 4 – 570 ml; strada 1 – 260 ml; strada Eroilor – 1089 ml; strada 3 – 658 ml; strada 5 – 133 ml. “Pentru acest proiect, contractul de finanțare a fost semnat în octombrie 2014, iar execuția proiectului a fost făcută în 2015. Nu vreau să-mi arog meritele implementării acestui proiect, dar asta e realitatea”, declară Lică Voicu. În 2012, completează acesta, pe raza comunei Independența erau două drumuri asfaltate, excluzând drumul național care tranzitează satu Vișinii și drumul județean 307 A, care leagă satele înșirate pe malul lacului Gălățui. “Când am preluat mandatul, drumurile erau asfaltate doar la stadiul de studiu de fezabilitate, adică era declarată doar intenția. În 2012, în comună erau asfaltate două străzi, una care taie satul Independența, numită șoșeaua ocolitoare și o alta care duce la fosta cooperativă agricolă de producție. Cred că mai era și strada care duce la cimitir, dar nu vorbim de o asfaltare propriu-zisă, i s-a dat un fel de pojghiță, cu bani veniți prin intermediul Consiliului Județean Călărași”. În repartizarea investițiilor făcute în modernizarea drumurilor de interes local, Lică Voicu spune că unul dintre criteriile repartizării acesdtora a fost numărul de locuitori pentru ficare sat în parte. La acest moment, pe raza comunei Independența, în nici 8 ani, lungimea drumurilor asfaltate trece de 30 de kilometri. Prin Programul Național de Dezvoltare Locală, pe raza satului Independența s-au modernizat și asfaltat drumuri în lungime totală de 4.240 metri liniari, astfel: strada Florilor – 1023 ml; strada Dorobanți – 1047 ml; strada Giulești – 1056 ml; strada Liliacului – 1057 ml; strada Răsăritului – 1057 ml, toate acestea fiind paralele cu DJ 307A. Valoarea totală a proiectului se apropie de 900.000 de euro, vorbind, mai exact, de suma de 4.079.145 lei. În satul Potcoava, tot prin Programul Național de Dezvoltare locală, acesta fiind un proiect în derulare, se fac investiții ce depășesc suma de 1 milion de euro, tot la nivelul infrastructurii rutiere. Vorbim de reabilitarea și asfaltarea de drumuri pe o lungime totală de 7,037 kilometri, astfel: strada 1 – 909 metri liniari; strada 2 – 821 metri liniari; strada 3 – 722 metri liniari; strada 4 – 815 metri liniari; strada 5 – 323 metri liniari; strada Câmpului – 1110 metri liniari; strada Zorele – 1053 metri liniari; strada Smrdanului – 632 metri liniari; strada Morii – 652 metri liniari. Strada Morii e chiar la marginea de est a satului, reprezentând drumul de acces către zonele agricole, în vreme ce strada Câmpului intersectează drumul județean 307 A, chiar prin centrul satului. Străzile 1, 2, 3, 4 și 5 sunt paralele cu drumul județean, toate fiind, până la momentul reabilitării, drumuri de pământ, în vreme ce străzile perpendiculare pe acesta sunt Morii, Smârdan, Zorele, Câmpului, Cireșului, Melodiei și Doamnei. Totodată, cu fonduri provenind din bugetul local, s-au executat reparații pe strada Cireșului, pe o lungime totală de 1087 metri liniari, valoarea investiției fiind de 450.569 lei, dar și pe strada Școlii, pe o lungime totală de 937 metri liniari, cu o valoare a investiției de 452.185 lei, ambele din satul Potcoava, în vreme ce, în satul Independența, tot cu fonduri proprii, s-au executat reabilitări pe strada Unirii, pe o lungime totală de 560 metri liniari, cu o valoare a investiției de 169.380 lei. În 2012, la momentul preluării mandatului, Lică Voicu spune că locuitorii nu aveau drept sursă de apă decât fântânile proprii. “Am găsit tot niște studii de fezabilitate, adică niște proiecte la stadiul de intenții”. La acest moment, rețeaua de apă potabilă, în satul Independența, are o lungime de 17 kilometri, beneficiind de această utilitate gospodăriile de pe străzile: Bărăganului (995 metri liniari), Viilor (1018 metri liniari), Ciocârliei (1009 metri liniari), Liliacului (1014 metri liniari), Răsăritului ( 1044 metri liniari), Giulești (1078 metri liniari), Unirii (1054 metri liniari), Dorobanți (1040 metri liniari), Florilor (1018 metri liniari), Grivița (1198 metri liniari), Oituz (944 metri liniari), Salciei (332 metri liniari), A ( 1214 metri liniari), B (906 metri liniari), C (904 metri liniari), D (969 metri liniari), E (756 metri liniari), DJ307A (302 metri liniari). S-au mai executat 78 de vane, 8 hidranți, 815 cămine, rețeaua cuprinzâns stație de tratare a apei și bazin de înmagazinare cu o capacitate de 200 metri cubi. Valoarea totală a investiției a fost de 3.207.381 lei, cu fonduri guvernamentale atrase.

Articole asemănătoare

Bucuria Sărbătorilor pascale, în sufletele seniorilor călărășeni

publish@calarasisud.ro

Senatorul Răducu Filipescu: Trebuie să punem toți umărul la repornirea sistemului de irigații

publish@calarasisud.ro

Primăria Călărași: Stadiul proiectelor cu finanțare europeană

publish@calarasisud.ro

Lasă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și folosirea datelor dvs. pe acest site web.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest website foloseşte cookie-uri proprii cât şi cookie-uri adăugate de terţi, pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Respectând prevederile legii 677/2001 vizând protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și la libera circulație a acestor date, SC GRUPEX 2000 SRL este înscrisă la ANSPDPC ca operator de date cu nr. 0019559 . Clientul companiei SC GRUPEX 2000 SRL își exprimă în mod expres consimțământul ca datele sale personale să fie preluate, stocate și prelucrate prin sisteme manuale și automate în următoarele scopuri: livrarea de servicii, îmbunătățirea conținutului furnizat, activități statistice sau de raportare. Accept Citește mai departe...