AcasăActualitateLocalitățile călărășene, realități și perspective: Comuna Sărulești

Localitățile călărășene, realități și perspective: Comuna Sărulești

Pe patru direcții a fost axată activitatea aparatului de specialitate și a consilierilor locali, în anul 2022, afirmă Petre Alexandru Călin, primarul comunei Sărulești, într-un raport dat publicității în cursul acestei luni.

Au fost vizate:

  • dezvoltarea infrastructurii comunei Sărulești, atragerea de fonduri nerambursabile în vederea realizării obiectivelor prevăzute în Strategia de Dezvoltare Durabilă a comunei, atragerea de investitori, repararea și întreținerea drumurilor, în limita bugetului local;
  • asigurarea transparenței în ceea ce privește cheltuirea banilor publici și a acțiunilor întreprinse de administrația publică, având drept scop și de a dezvolta componenta culturală a vieții cetățenilor;
  • asigurarea unui climat modern și sănătos în școli, prin dotări, reparații, ajutoare financiare;
  • eficientizarea serviciilor aparatului primăriei prin asigurarea condițiilor și a climatului optim de lucru, cât și în cadrul relațiilor cu cetățenii, beneficiarii direcți ai acestor servicii.

Șapte sate intră în componența comunei Sărulești, totalizând 3.115 locuitori și 1.128 gospodării.:

  • Sărulești Gară;
  • Sărulești;
  • Săndulița;
  • Solacolu;
  • Sătucu;
  • Măgureni;
  • Polcești.

Vatra satelor comunei are o suprafață de 298 hectare, iar suprafața totală a comunei este de 6.835 hectare, din care:

  • terenuri curți și construcții: 387 ha;
  • arabil: 5.351 ha;
  • teren neproductiv: 267 ha;
  • vii și pepiniere viticole: 77 ha;
  • livezi și pepiniere: 35 ha;
  • păduri și alte terenuri cu vegetație forestieră: 70 ha;
  • terenuri cu ape și ape cu stuf: 480 ha.

În anul 2022, au fost emise 277 de dispoziții ale primarului, vizând constituirea unor comisii de lucru, încadrarea, suspendarea, încetarea raporturilor de serviciu, acordarea de indemnizații de susținerea familiei și de handicap, acordarea, modificarea și încetarea ajutorului social.

Consiliul Local al comunei Sărulești a fost convocat în 19 ședințe, din care 12 ședințe ordinare și 7 ședințe extraordinare, registrul de evidență a hotărârilor înregistrând 117 poziții, în următoarele domenii:

  • aprobarea bugetului local;
  • aprobarea unor documente tehnico-economice;
  • stabilirea de taxe și impozite locale;
  • rectificarea bugetară;
  • apartenența la domeniul privat al comunei a unor terenuri intravilane;
  • acordarea de locuri de casă;
  • aprobarea planului de analiză și acoperire a riscurilor.

Compartimentul impozite și taxe locale a emis:

  • 900 modificări roluri fiscale;
  • 600 certificate fiscale;
  • 600 înregistrări imobile (impunere și modificare);
  • 50 situații sechestru (instituire și ridicare);
  • 300 înregistrare mijloace de transport (impunere și radiere);
  • 2.000 decizii de impunere (persoane fizice și persoane juridice);
  • 2.000 înregistrare amenzi (diverse și nedeclarate la termen);
  • 2.500 adrese înștiințări contribuabili în vederea recuperării debitelor restante;
  • 300 adrese înființare popriri persoane fizice;
  • 20 adrese ridicare popriri;
  • 8 întocmire de istorice rol fiscal;
  • 20 procese-verbale de sechestru.

Compartimentul de stare civilă a eliberat:

  • 56 certificate de naștere;
  • 25 certificate de căsătorie;
  • 41 certificate de deces.

S-au întocmit 30 acte de deces, 19 acte de căsătorie și 4 acte de naștere. S-au retras 40 de certificate de stare civilă. Au fost înregistrate 617 acte de stare civilă în Registrul de intrare-ieșire al actelor de stare civilă din cadrul Primăriei comunei Sărulești.

În cadrul registrului agricol, s-au deschis 15 roluri noi pentru tineri, în baza Legii nr. 15/2003 și 22 roluri în baza actelor de vânzare-cumpărare și 70 de roluri în baza actelor de partaj și de certificat de moștenitor.

S-au realizat 725 de anchete sociale, astfel:

  • pentru ajutor social: 145;
  • pentru burse școlare: 15;
  • pentru poliție și justiție: 15;
  • pentru alocații de susținerea familiei: 110;
  • pentru protecția copilului: 50;
  • pentru handicap: 25;
  • pentru încălzirea locuinței: 350;
  • diverse solicitări: 15.

S-au realizat, în cursul anului 2022:

  • dosare noi pentru ajutorul social: 8;
  • dosare alocații pentru susținerea familiei: 16;
  • dosare pentru îngrijirea copilului: 15;
  • dosare indemnizații cuvenite reprezentanților cu handicap grav, precum și adultului cu handicap grav: 5;
  • adeverințe ajutor social: 25;
  • dispoziții ajutor social (acordare, modificare, cuantum, suspendare, încetare, reluare, ajutor de încălzire): 80;
  • contracte de muncă asistenți personali – 4;
  • dosare pentru ajutor de încălzire: 453.

Petre-Alexandru Călin, primarul comunei Sărulești, în Raportul privind starea economică, socială și de mediu, pentru anul 2022, apreciază:

„Se înregistrează o creștere în ceea ce privește depistarea problemelor cu care se confruntă comuna, administrația publică locală având experiența și resursele necesare pentru atingerea obiectivelor pe care și le propune”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Must Read