Acasă Actualitate Localitățile călărășene, realități și perspective

Localitățile călărășene, realități și perspective

Grădiștea: Asfalt pe 33 la sută din drumurile locale

Pe anul în curs, Primăria Grădiștea, ne spune edilul Constantin Corbu, a finanțat execuția a două trotuare, unul care leagă parcul din Grădiștea de parcul din satul vecin, Cunești, iar cel de-al doilea este de la intrarea din satul Rasa până la biserica din sat. Pentru 2,2 kilometri de trotuare, s-a plătit suma de 220.000 lei. Primul dintre ele are o lungime de 1,5 kilometri, în vreme ce trotuarul din satul Rasa se desfășoară pe o lungime de 1,7 kilometri. Sunt situate pe partea dreaptă a DN31, dinspre direcția Călărași – Oltenița. Vechile trotuare au fost îndepărtate, nemaifiind funcționale, s-au executat lucrări de decopertare, de compactare, trotuarele sunt prevăzute cu borduri, pe ambele laturi. Au fost executate din beton, balast, piatră și un strat de 4 centimetri de BA8, în fapt mixtură asfaltică. “Avantajul asfaltului este acela că, din cauza sării de pe drumul național, nu se strică, asta în comparație cu pista de cicliști, care este pe cealaltă latură a drumului național, câtă vreme se află în dreptul proprietăților și este accesată de automobile, fapt care duce la degradarea mai rapidă.” Pentru noile trotuare, primarul Constantin Corbu spune că era nevoie de o suprafață netedă pentru a se putea folosi, pe timp de iarnă, deszăpezirea cu freză specifică pentru trotuare. Două astfel de utilaje se află deja achiziționate de Primăria Grădiștea. “Altfel nu puteai să mergi, trebuie să se execute deszăpezirea manual, la lopată”. Corbu spune că trotuarele sunt absolut necesare pentru a se transfera traficul mixt între bicicliști și pietoni, de pe pista de bicicliști.

Alte investiții

Tot din fonduri proprii s-a pietruit și strada Tudor Vladimirescu, urmând ca în viitorul imediat, la stadionul comunal, să se execute lucrări de împrejmuire și de ridicare a tribunelor, cu o capacitate de 250 de spectatori. Începând cu anul viitor, se vor investi bani și în reamenajarea suprafeței de joc. La acest moment, s-a introdus sistem de monitorizare video în interiorul comunei, cu punct de comandă în incinta căminului cultural, executându-se deja prima etapă din cadrul acestui proiect, însumând un număr de 15 camere, în punctele cheie ale comunei, însemnând stadion, cimitir, pe lungimea drumului național care tranzitează comuna, în zona școlilor, a unității de ordine publică, la uzina de apă și la sediul administrativ. Sistemul de monitorizare video a ajutat, până la acest moment, la lămurirea unor situații de încălcarea legii, cea mai importantă fiind spargerea unei bănci populare din comuna vecină, Ciocănești. “Prin intermediul camerelor, a fost identificată mașina.” Spargerea, care a fost repetată, a avut loc în urmă cu circa două luni. Hoții nu au reușit să plece cu vreun ban, însă nici nu au reușit să spargă safe-ul unde erau ținuți. Hoții erau proveniți din județul Vaslui. Constantin Corbu se bucură pentru faptul că 2018 a fost anul în care s-a semnat contractul de finanțare pentru executarea a încă 8 kilometri de străzi de interes local, la acest moment efectuându-se achiziția, la pachet, proiectare plus execuție, prin Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice, după recomandările făcute de Agenția Națională de Achiziții Publice.

Variantă la DN31

Față de prima etapă a programului de asfaltări derulat în comuna Grădiștea, unde au fost reabilitate și modernizate principalele străzi, cele cu trafic intens, la acest moment, prin Programul Național de Dezvoltare Locală, comunei Grădiștea i-a fost repartizată suma de 7.897.869, urmând să se efectueze modernizări și asfaltări de străzi, completându-se pentru fiecare sat în mod proporțional, având ca bază numărul de locuitori. Comuna Grădiștea are o rețea de drumuri interioare de 48 de kilometri, iar după finalizarea etapei a doua a programului de reabilitare și modernizare a străzilor, numărul kilometrilor de străzi modernizate va fi de 18, ceea ce ar însemna o proporție de circa 33 la sută. Totodată, un alt proiect este depus la Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, acesta prevăzând construirea unei variante locale pentru evitarea drumului național care tranzitează comuna, legătura dintre sate urmând să se facă pe aceasta. Acest proiect, deși este eligibil și conform, nu este finanțat, explicația primarului Corbu fiind aceea că nu se fac demersurile necesare, la nivelul administrației centrale, pentru atragerea de fonduri provenind de la Uniunea Europeană. Acest proiect vizează asfaltarea unui drum de 9 kilometri, care să traverseze satele, la partea de nord a acestora, asigurându-se astfel traficul local între satele Grădiștea Cunești – Rasa – Bogata. “Era un proiect amplu, important, un fel de centură, prin interiorul satelor”. Există depus și un proiect pentru amenajarea de drumuri agricole, și acela fiind declarat eligibil și conform, dar tot nefinanțat până la acest moment. “S-a muncit, s-au băgat bani și nu știm ce să facem cu proiectul.”

Independența: Asfaltări la Potcoava

Lică Voicu, primarul comunei Independența, spune că la acest moment, pentru proiectul de modernizare străzi de interes local, s-a trecut de etapa câștigătorului stabilit în urma selecției prin SEAP. Comuna Independența, în cadrul Programului Național de Dezvoltare Locală, a primit suma de 7.475.209 lei, drumurile reabilitate și modernizate vor fi executate numai în satul Potcoava, însemnând 7,05 kilometri. Vor fi asfaltate 8 străzi, în fapt 4 străzi secundare care se află la stadiul de pământ, celelalte 4 fiind străzi principale. “Am considerat noi că sunt de interes”. Străzile care vor fi reabilitate traversează satul, dar îl și taie, de-a lungul drumului județean DJ 307A. Este vorba de străzile denumite 1,2,3,4, dar și un colț din strada numărul 5, care leagă satul de cimitir, însă o porțiune din această stradă, de circa 270 de metri, se află în extravilanul localității, iar finanțatorul nu a prevăzut astfel de reguli, apoi strada Stadionului, strada Smârdanului, strada Zorele și strada Câmpului. Porțiunea de drum care rămâne neasfaltată și care leagă strada 5 de cimitirul sătesc va fi reabilitată din fonduri locale, după obținerea autorizației de la Consiliul Județean Călărași. La acest moment, s-a trecut de etapa de evaluare, stabilire și proiectare, iar exact la acest moment lucrarea va fi ridicată pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice. A fost selectat numai proiectantul, urmând să se selecteze constructorul.

Satul din noroi

“Să dea Dumnezeu să nu avem contestații. Deocamdată suntem la nivelul clarificărilor și, dacă totul decurge normal, lucrările vor începe în primăvara anului 2019.” Lică Voicu e optimist în privința acestui termen câtă vreme pentru achiziția proiectării s-au înscris 10 firme și a fost selectată una, fără să existe alte impedimente, afirmând că speră ca și în cazul selectării constructorului lucrurile să se deruleze în același mod. “Sper să reușim, cu toate clarificările și cu toate etapele, în primăvară sau în vară să ajungem la construcția propriu-zisă”. La acest moment, în satul Potcoava nu există nici măcar un metru de șosea asfaltată, cu excepția drumului județean care tranzitează comuna, prin Independența, Potcoava, spre comuna Alexandru Odobescu. Satul Potcoava are o lungime a străzilor de 12 kilometri, iar după finalizarea acestui proiect, acesta va fi asfaltat în proporție de 65 la sută, având în vedere că se intenționează reabilitarea unui alt sector de drum, cu o lungime de 1 kilometru, cu fonduri provenite din alte surse. Noile străzi din satul Potcoava vor fi prevăzute și cu rigole, în unele cazuri, acolo unde lățimea din gard în gard permite, câtă vreme în sat nu există rețea de apă potabilă și de canalizare. În sat, străzile sunt mai înguste, lungimea asfaltului nefiind cea standard, de 5,5 metri, plus acostamente, fiind vorba de o lățime de 4 metri plus acostamente, cu o lățime totală de 5 metri. Oricum, traficul este unul redus.

Eforturi pentru ca satele să nu se mai depopuleze

“Am avut în vedere lăsarea de spații pentru săpături, ca să putem introduce rețeaua de apă potabilă și de canalizare, la momentul la care se vor accesa fonduri prin Programul Operațional Infrastructură Mare, derulat prin Asociația de dezvoltare Intercomunitară Ecoaqua.” În plus, străzile care sunt prevăzute cu rigole necesită cheltuieli suplimentare însemnând amenajarea de poduri și podețe, iar prin introducerea rețelelor de apă și canalizare, se are în vedere neafectarea străzilor care vor fi reabilitate și asfaltate. La acest proiect, partea de contribuție locală este de 290.000 lei, dintr-o valoare de finanțare totală de 7.475.209 lei. “Am avut o adresă către Consiliul Județean și ne-a împărțit această sumă, eșalonat, până în 2021, când e data de închidere a proiectului. Nu vom veni cu bani de la bugetul local, avem asigurări că partea de cofinanțare va fi asigurată de la nivelul județului.” Lică Voicu spune că și asfaltarea satului Potcoava reprezintă o prioritate pentru administrație, eforturi necesare pentru ca satele să nu se mai depopuleze. La Potcoava, școala a fost deja închisă, datorită numărului insuficient de elevi. Unitatea de învățământ urma să fie reabilitată, cu fonduri provenind de la Ministerul Dezvoltării, însă se întâmplă acest lucru numai cu grădinița din sat, care funcționează cu 22 de copii înscriși, pe 3 grupe, toți fiind transferați la grădinița din Independența, până la finalizarea lucrărilor, cel mai târziu până la sfârșitul acestui an, dacă timpul rămâne unul favorabil executării unor astfel de lucrări. Școala din Potcoava a fost închisă de anul trecut, aceasta funcționând, la acel moment, cu o singură clasă. Lică Voicu e conștient de faptul că o școală închisă devine, în timp, o ruină, iar investițiile în infrastructură, făcute la acest moment, au drept scop măcar conservarea numărului de locuitori.

Alexandru Odobescu: Ce străzi se vor asfalta anul viitor

Gheorghe Dinu, viceprimarul comunei Alexandru Odobescu, ne spune că, pe anul în curs, la nivelul localității, există două proiecte finanțate de Ministerul Dezvoltării, prin Programul Național de Dezvoltare Locală, primul dintre acestea, însemnând modernizare drumuri de interes local însemnând o continuare a unui proiect derulat anterior. Valoarea acestuia este una consistentă, de 4.977.683,30 lei, la care se adaugă suma de 1.948.318 lei, venită în același mod, reprezentând reabilitare și modernizare grădiniță + școală în satul Alexandru Odobescu. Se vor reabilita și asfalta străzi în satul Alexandru Odobescu, mai precis străzile Alexandru Odobescu, Brătianu, Ștefan Demetrescu, Morii, Mihai Eminescu, Ion Creangă și Nicolae Titulescu. În satul Nicolae Bălcescu se vor reabilita strada Centrală, începând din sectorul delimitat de DJ 307A, până în dreptul gospodăriei cetățeanului Ion Ursu, apoi strada din dreptul sediului administrativ al comunei până în dreptul străzii Lacului, strada Vlad Țepeș, reprezentând o continuare a modernizării acesteia până pe strada Podului, strada Alexandru Ioan Cuza, dar și strada Fierăriei, pe sectorul strada Viei – strada Podului. Viceprimarul Dinu ne spune că ecartamentul străzilor diferă, unele fiind proiectate la 4 metri, altele la 5, existând diferențe între ele, unele fiind mai latele, altele ceva mai înguste. “Cele care sunt mai late, din gard în gard, ca să folosim termenul ăsta, vor avea o lățime maximă de 5 metri.”

Canalizare la Gălățui

Comuna Alexandru Odobescu deține o rețea de drumuri de interes local pe o lungime de 47 de kilometri, iar cu investițiile în modernizarea drumurilor, pe cele două proiecte derulate în cadrul Programului Național de Dezvoltare Locală, procentul străzilor reabilitate, în comună, va ajunge la circa 70 la sută. Rămân de modernizat și de asfaltat străzi secundare sau periferice care vor fi reabilitate într-un viitor apropiat câtă vreme urmează să se deschidă o nouă sesiune de finanțare a unor astfel de obiective de interes local. “Am înțeles, în urma discuțiilor avute cu colegul Nicolae Eremia, primarul localității, că urmează o nouă sesiune de depunere a proiectelor, urmând ca de data aceasta să prindem la reabilitare și asfaltare celelalte străzi din comună. Există acest interes din partea noastră ca să continuăm cu reabilitarea drumurilor, în toată comuna”. La acest moment, s-au derulat procedurile de achiziție a lucrărilor de proiectare și de executare a respectivelor străzi prinse în partea a doua a Programului Național de Dezvoltare Locală. “Dacă vremea ne permitea, intram deja în lucru, dar pentru faptul că intrăm deja în perioada de iarnă, am convenit ca lucrările să înceapă în cursul lunii martie a anului viitor, dacă timpul ne va permite acest lucru.” În același timp, în celălalt sat component al comunei, Gălățui, se derulează un proiect integrat de canalizare și modernizare a stației de apă, urmând să se modernizeze și să se asfalteze străzi pe o lungime de 700 de metri, deocamdată. Este vorba de strada Pescarilor, fiind un fel de bretea, care preia traficul de pe drumul principal care tranzitează comuna DJ307 A, pe lângă lac, până în dreptul fostei secții de mecanizare.

Bani pentru învățământ

La Gălățui, sat vechi, dispus în formă de cerc, s-a început lucrarea de modernizare a grădiniței, a fost deja, la acest moment, decopertată. În sat, numărul copiilor preșcolari este infim. Viceprimarul Gheorghe Dinu ne spune că se procedează în acest mod, prin reabilitarea grădiniței sătești, în ideea că grădinița din satul vecin, Alexandru Odobescu, va urma să funcționeze, pe perioada reabilitării, în Gălățui. 1.948.318 lei este suma primită de comuna Alexandru Odobescu, din fonduri guvernamentale, pentru reabilitarea și modernizarea grădiniței și a școlii cu clasele I – IV din satul Alexandru Odobescu. Partea de cofinanțare locală, la proiectele accesate în această perioadă, este de 1.000.000 de lei, însemnând realizarea de podețe, mari și mici, în fapt intrările în gospodării, pentru drumurile reabilitate în cele două sate, Alexandru Odobescu și Nicolae Bălcescu, câtă vreme reabilitarea acestora înseamnă și executarea de rigole. Viceprimarul Dinu oftează când întrebăm de unde vor fi luați acești bani reprezentând contribuția locală la proiectele de reabilitare a străzilor. Cel mai probabil, ne spune acesta, se va încerca accesarea de credite bancare, nefiind alte soluții viabile. “Vom cumpăni și vom încerca să obținem un credit care să fie în același timp și accesibil de rambursat.” Viceprimarul afirmă că maxim jumătate din partea de cofinanțare ar putea fi susținută de bugetul local, câtă vreme termenul de implementare a proiectului este anul 2021, rămânând ca diferența să fie împrumutată din sistemul bancar.

Spanțov: S-a deschis stația de apă

Cornel Toma, viceprimarul comunei Spanțov, afirmă că, la nivel edilitar-administrativ, anul în curs se închide cu rezultate bune, la nivelul localității deși, consideră acesta, era loc și de mai bine. “Îl închidem bine pentru că am finalizat cu stația de apă din satul Cetatea Veche, aceasta fiind pusă, la acest moment, în funcțiune”. Noua stație de apă are o capacitate de 3.000 de metri cubi, apa fiind stocată într-un bazin de inox, deservind satele Cetatea Veche și Clinciu. “Vine și completează rețeaua de apă pentru satele unde aveam probleme cu alimentarea cu apă potabilă, însemnând că acoperă cam jumătate din ceea ce deservea stația de apă din satul Spanțov.” La acest moment, nu mai există probleme privind alimentarea cu apă potabilă a gospodăriilor din comună, apa fiind captată din puțuri forate, cu o adâncime de 90 de metri, respectiv 60 de metri, neexistând întreruperi privind furnizarea în ciuda faptului că întreaga zonă traversează o perioadă de secetă fără precedent. Comuna Spanțov este beneficiara a două proiecte finanțate de Ministerul Dezvoltării, prin Programul Național de Dezvoltare Locală. Primul dintre acestea are în vedere asfaltare de străzi de interes local, suma alocată acestei investiții fiind de 10.065.831 lei, adică ceva mai bine de 2 milioane de euro. Cel de-al doilea proiect aprobat la finanțare prevede reabilitarea și modernizarea sediului primăriei, valoarea acestei investiții fiind de 851.661 lei.

Străzile modernizate

Se vor asfalta străzi pe o lungime de 8 kilometri, în fiecare din satele componente ale comunei, proporțional cu rețeaua de drumuri. În Cetatea Veche se vor asfalta străzile Labirint, Corabia, Cerbului și Dropiei, fiind vorba de o rețea de circa 1,2 kilometri de drumuri asfaltate. Modul de selecție al străzilor care vor fi reabilitate s-a făcut ținându-se cont de utilitatea acestora. Spre exemplu, asfaltarea străzii Dropiei este explicată prin faptul că aceasta face legătura cu satul nou înființat în localitate, acesta fiind ridicat după ce, în urmă cu mai bine de 10 ani, zona a fost potopită de inundații. “E necesară această cale de acces cât mai ușor în primul rând pentru intervenții, în caz de necesitate. Și ne gândim aici la intervențiile privind urgențele de orice fel, de ordin medical sau de alt tip.” Strada Labirinul este principalul drum din satul Grădiștea, care a fost asimilat de Cetatea Veche, iar strada Cerbului este ulița principală din satul Cetatea Veche. Toate acestea sunt perpendiculare față de drumul național DN31, care traversează comuna de la un capăt la altul. În satul Spanțov se vor asfalta străzile Arcului, pe o lungime de 800 de metri, plecând din DN31 și având ieșirea tot la drumul principal, aceasta fiind un fel de rută ocolitoare pentru atelajele hipo sau de alt tip, și strada Sportului, aceasta fiind calea de acces spre vechiul stadion local, dar și către terenurile agricole deținute de proprietari. În satul Stancea se vor asfalta străzile Culturii, aceasta făcând legătura cu școala din sat și cu noua grădiniță, Viselor, care duce în satul nou înființat în sat, după inundații, Mihai Eminescu, aceasta fiind calea de acces spre cimitirul sătesc, făcând legătura cu biserica locală și stația de transport în comun, în vreme ce în fostul sat Clinciu se va asfalta strada Cocor, pe o lungime de 600 de metri, aceasta fiind principalul drum sătesc, legând biserica de cult penticostal, școala și stația de autobuz, la care se adaugă o străduță, de circa 200 de metri, aceasta fiind calea de acces spre cimitirul ortodox din satul Clinciu.

27 la sută din drumuri

Cornel Toma ne spune că rețeaua de drumuri comunale însumează 27 de kilometri, iar, la acest moment, este asfaltată o singură stradă, pe o lungime de 600 de metri, fiind vorba de strada Păcii, din centrul satului Spanțov, exceptând drumul național care tranzitează comuna. Abia din 2019, în comuna Spanțov, va pătrunde asfaltul, pe străzi, într-un mod vizibil, cei 8 kilometri de străzi care vor fi reabilitate însumând un procent de circa 27 la sută din toată rețeaua de drumuri de interes local. Între timp, însă, a fost finalizată lucrarea de alimentare cu apă pentru toate gospodăriile, dar a fost introdusă și rețeaua de canalizare, la acest moment executându-se lucrări la stația de epurare, asfaltarea străzilor fiind ultima etapă dintr-un șir de proiecte pentru îmbunătățirea calității vieții, pe raza comunei Spanțov. Străzile asfaltate au lățimi variabile, între 4 și 5 metri, mai ales că traficul rutier este unul redus. Pentru proiectul de asfaltare, au fost selectați proiectantul și constructorul, iar viceprimarul Cornel Toma e convins că lucrarea se va finaliza în primăvara anului viitor. Tot în primăvara anului viitor vor demara lucrările de reabilitare și modernizare a sediului primăriei locale, imediat cum temperaturile vor permite acest lucru. În fapt, va avea loc o extindere a sediului administrativ, iar toate birourile care lucrează direct cu cetățeanul vor avea ferestre pe un hol principal, fiind la dispoziția localnicilor.

Dorobanțu: Străzi cu ieșire la DN

Comuna Dorobanțu este beneficiara a două proiecte, derulate prin Ministerul Dezvoltării, prin Programul Național de Dezvoltare Locală. Este vorba de proiectul de reabilitare termică, înlocuire învelitoare şi reparaţii curente – corp C1 Şcoala Gimnazială nr.1 Dorobanţu, în valoare de 169.363,27 lei și de proiectul de modernizare străzi în sat Dorobanțu, comuna Dorobanțu, județul Călărași, în valoare de 5.321.304 lei. Primarul localității, Vasile Stoica, spune că anul în curs este unul foarte bun. “Pentru prima oară în comuna Dorobanțu am reușit să avem străzi asfaltate”. Programul de modernizare a străzilor în satul Dorobanțu a fost deja finalizat. Partea de cofinanțare a fost una relativ decentă, de circa 300.000 lei. S-au asfaltat străzi pe o lungime de 6 kilometri. Au fost reabilitate și modernizate străzile perpendiculare pe drumul național DN 31, cel care tranzitează o parte a comunei și integral satul Dorobanțu, tăindu-l de la est la vest. Primarul Vasile Stoica ne spune că este vorba de străzile principale ale satului. Prima dintre acestea este cea de la moară, de la intrarea în sat, orientarea edililor fiind aceea de a moderniza străzile care leagă obiectivele importante sătești. “Noi am asfaltat numai străzile cu ieșire la DN 31, pentru ca toți cetățenii care locuiesc pe străzile adiacente, cele paralele cu drumul național, să aibă acces la drumul principal.” În acest sistem, au fost reabilitate străzi cam până la jumătatea satului Dorobanțu.

În 2012, drumurile nu erau nici măcar pietruite

Pentru partea a doua a satului, Vasile Stoica, primarul localității, afirmă că se încearcă obținerea de fonduri pentru asfaltarea de străzi de la Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale. Lucrarea a fost finalizată într-un timp extrem de rapid, fiind deja executată, primarul afirmând că aici au fost parcurse toate etapele, ocupându-se personal pentru grăbirea procesului de implementare. S-a mers pe premisa că o execuție rapidă a acestui proiect ar permite administrației publice locale să acceseze și altele asemănătoare, câtă vreme e prima dată în istoria comunei Dorobanțu când în această localitate sunt asfaltate străzi, altele decât cele de interes național sau județean. Vasile Stoica, primarul, e mulțumit de modul în care s-a derulat această investiție, afirmând că nu a dorit să se ducă, la Ministerul Dezvoltării, cu un megaproiect, care să se deruleze în toate cele trei sate componente ale comunei, adică și în satele Vărăști și Boșneagu, câtă vreme fondurile locale pentru partea de cofinanțare sunt limitate. Rețeaua de drumuri locale în comuna Dorobanțu înseamnă 56 de kilometri, iar cei 6 kilometri de drum asfaltat abia dacă acoperă un procent de 11 la sută. “Față de faptul că atunci când am luat mandatul de primar, în anul 2012, nu aveam drumuri nici măcar pietruite. Rețeaua de drumuri pietruite era la nivelul rețelei actuale de drum asfaltat, asta ca să vă faceți o idee. Toată comuna era în noroi, pe timp nefavorabil.”

Rută ocolitoare pentru satul Boșneagu

În foarte scurt timp se va deschide o altă etapă a Programului Național de Dezvoltare Locală, iar primăria Dorobanțu are deja întocmit proiectul pentru asfaltarea de străzi și în celelalte două sate componente. În satul Boșneagu, se are în vedere asfaltarea străzii Mostiștea, care este strada principală a satului, dar și încă alte 4 străzi, considerate tot principale, în satul Vărăști, acestea fiind tot perpendiculare pe DN 31, satul fiind poziționat diferit față de drumul național, centrul satului fiind la câteva sute de metri față de acesta, spre vale, spre fluviul Dunărea. Proiectul pentru reabilitarea celorlalte străzi din satul Dorobanțu a fost depus, la Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, relativ recent, în urmă cu 2-3 luni. În plus, se execută o rută ocolitoare, reprezentată de strada George Coșbuc, pentru satul Boșneagu, cu finanțare din partea Grupului de Acțiune Locală Bărăganul de Sud-Est. Un alt motiv pentru asfaltarea străzilor perpendiculare față de drumul național este reprezentat de faptul că pe străzile paralele cu acesta se va introduce rețeaua de canalizare a satului, urmând ca la intersecții, conducta să fie introdusă fără a afecta asfaltul. Rețeaua de canalizare are ca termen de introducere anul 2024, prin Programul Operațional Infrastructură Mare, derulat prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Ecoaqua Călărași.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Must Read