Asociația Pur și Simplu Verde derulează în lunile octombrie și noiembrie proiectul
Teens for Green Cities, proiect finanțat prin Start ONG, lansat de Kaufland România și
implementat de Asociaţia Act for Tomorrow.
Proiectul Teens for Green Cities își propune implicarea adolescenților cu vârste
cuprinse între 14 și 18 ani în dezbaterea publică și creșterea gradului de conștientizare în
rândul acestora în legătură cu viitorul zonelor de locuit și cu schimbările care trebuie făcute.
În ciuda faptului că în statele europene voluntariatul și implicarea civică au devenit
parte din viața de zi cu zi, în România acest lucru nu se întâmplă încă, iar un studiu recent,
realizat de Fundația Friedrich Ebert a arătat că 80% dintre tineri nu au participat niciodată la
acțiuni de voluntariat sau mobilizare civică.
Scopul proiectului Teens For Green Cities este să demareze în schimbare din acest
punct de vedere, iar grupul țintă îl reprezintă tinerii care trăiesc în mediul urban, indiferent de
dimensiunea orașului.
„Vrem ca prin acest proiect să facem auzită vocea tinerilor din România. E important
să știm în ce oraș își doresc ei să trăiască, cum văd ei viitorul și ce soluții au pentru a
transforma orașele românești în adevărate metropole verzi. Experții noștri în mediu vor veni
cu soluții concrete pentru a înverzi orașele din România. Vom discuta cu autorități locale și
le vom încuraja să țină cont de părerea tinerilor și de cea a experților și să ia rapid măsuri
care să ne permită să trăim în orașe mai verzi și mai curate”, spune președintele Asociației
Pur și Simplu Verde, Ioana Petrescu.
Într-o primă etapă, pe parcursul lunii octombrie, va fi organizat un focus grup în care
tinerii, alături de experți din cadrul asociației Pur și Simplu Verde, vor decide care sunt
regulile generale de participare la concurs și, de asemenea, vor discuta despre cum își doresc
ei să fie implicați în viața orașului. Ulterior, funcție de rezultatele focus grupului, tinerii cu
reședința în România se vor putea înscrie în concurs, cu meme-uri, story-uri și video-uri ce
vor fi postate în social media, având ca tematică viitorul verde al orașului lor.
Un juriu de specialitate va evalua ulterior din punct de vedere al creativității,
impactului postării, capacității de comunicare și de înțelegere a subiectului. Câștigătorii
concursului vor primi un laptop, o tabletă și telefon mobil. Asociația Pur și Simplu Verde va
promova ideile câștigătorilor prin crearea unei broșuri și prin întâlniri fizice sau online cu
autoritățile locale din țară.
Programul Start ONG, lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act
for Tomorrow este cel mai simplificat instrument de finanţare comunitară destinat ONGurilor tinere, instituțiilor non-administrative și grupurilor informale/ de inițiativă.
Domeniile vizate sunt: educaţie, sănătate, mediu, social și cultură. Valoarea totală a
programului este de 500.000 euro.
Asociația Pur și simplu verde este o organizație nonguvernamentală, independentă și
apolitică, înființată din convingerea că este nevoie de sprijinul și acțiunea societății civile
pentru ca România să se dezvolte durabil. Dezvoltarea durabilă este soluția care satisface
nevoile oamenilor în prezent, fără a compromite posibilitatea generațiilor viitoare de a-și
satisface propriile nevoi. Misiunea asociației este de a crea o comunitate activă de voluntari,
care prin acțiunile lor să producă schimbări durabile în toate domeniile și la toate nivelurile
societății.
Informații de contact:
comunicare@pursisimpluverde.ro
www.pursisimpluverde.ro
www.facebook.com/pursisimpluverde
www.instagram.com/pursisimpl